Màster en Disseny de Packaging
Informació del curs
Descripció
Aquesta formació utilitza el disseny gràfic com a eina de comunicació. L'objectiu final és proporcionar un nivell professional als participants mitjançant workshops i coneixements teòrics i pràctics sobre branding, tipografia, història del packaging, i altres: com es crea i es desenvolupa un producte des del punt de vista de l'estratègia i del branding; plantejament, anàlisi, disseny i execució d'un projecte de packaging; detecció de les necessitats del client, sobretot en el moment de desenvolupar el disseny de packaging, i coneixement de les línies seguides per diversos equips de disseny per aconseguir un producte d'èxit.
El màster també es centra en el desenvolupament estructural de packaging com a eina de comunicació a l'envàs, no des d'un punt de vista tècnic, sinó quant a la forma i comunicació, i aprofundeix en l'ecodisseny per tal de crear envasos més eficients i sostenibles que promoguin el bon disseny i la utilització òptima dels materials.
L'objectiu és conèixer els factors que condicionen la producció i selecció d'un envàs per a un producte determinat, així com les seves possibilitats i materials.
Temari
12a edició. Març del 2014: el títol de Màster en Disseny de Packaging s'obté cursant el Diploma de Postgrau en Disseny Gràfic i Estructural de Packaging, de març a juliol del 2014, i el Diploma de Postgrau en Disseny i Estratègia de Packaging, d'octubre del 2014 a febrer del 2015.
Diploma de Postgrau en Disseny i Estratègia de Packaging
1. Introducció al packaging, història i actualitat.
1.1. Història del packaging.
1.1.1. Orígens culturals i socials del packaging.
1.1.2. Tipus d'envasos.
1.2. Estètica i anàlisi de tendències.
1.2.1. L'actualitat de la bellesa.
1.2.2. Pastiche i banalitzacions postmodernes. Kitsch. Camp.
1.2.3. Estètica de la transgressió i l'abjecció.
1.3. Com comprem? Cervell i compres.
1.3.1. La importància de l'inconscient. Els tres cervells dins del cervell.
1.3.2. Com veiem. Forma i color.
1.3.3. La marca i el factor d'identitat.
1.3.4. L'ordre, la simetria i la bellesa.
2. Packaging. Procés de disseny.
2.1. El procés estratègic de creació d'identitat de marca.
2.2. Arquitectura i marca. Extensions de les marques.
2.3. Creació de noms, marques i sistemes de nomenclatura.
2.4. Disseny d'identitat corporativa i d'identitat de productes.
2.5. Creació de l'experiència de marca en 360º.
3. El branding en el entorno del packaging.
3.1. Anàlisi de packaging.
3.2. Escriptura creativa.
3.3. Tipografia avançada.
3.4. Legislació en packaging.
3.5. Maquetació. Tècniques i sistemes.
3.6. L'art de presentar en públic.
Projectes
Projectes d'investigació: Acompanyen la primera part del temari i es basen en l'estudi de tipus i moments. Els alumnes exposaran les conclusions davant de la resta del grup per contribuir així al caire pedagògic de la investigació.
Exercicis: Desenvolupats per professors d'àrees com tipografia, escriptura creativa, disseny de packaging, tècniques de presentació en públic, etc.
Tallers:
Durant el curs es resolen un total de 6 casos pràctics de packaging. Les categories de pack que es fan van del packaging gourmet al de gran consum, de redisseny al de creació de nous envasos. Cada taller està tutoritzat per un professional diferent, i així s'aconsegueix conèixer diferents metodologies de treball.
En aquests tallers, entre 18 i 25 hores lectives, es plantejaran casos de packaging que els alumnes resoldran sota la direcció dels tutors i col·laboradors del curs. Els tallers engloben tots els coneixements que s'imparteixen.Durant el curs es resolen un total de 6 casos pràctics de packaging. Les categories de pack versen no només sobre la gràfica sinó també sobre la forma. Es treballa el packaging estructural amb diferents materials, i es fan treballs que versen més sobre l'ecopackaging. També se'n realitza un que es centra en pack i retailing. Cada taller està tutoritzat per un professional diferent, i així s'aconsegueix conèixer diferents metodologies de treball.
1. Tipus de packaging.
1.1. L'envàs com a necessitat del producte/mercat.
1.2. Funcions del packaging.
1.3. Tipus de packaging.
2. Packaging estructural. Procés de disseny.
2.1. La dimensió del packaging estructural.
2.2. Disseny de packaging. La creació de formes.
2.3. Expressió en scketch.
2.4. Maquetació. Tècniques i sistemes.
3. Producte i packaging.
3.1. El producte.
3.2. Composició. Interacció envàs - contingut.
3.3. Cicle de vida. Conservació.
4. Materials, preimpressió i impressió de packaging.
Sistemes de fabricació / Creació de l'envàs / Preimpressió / Sistemes d'impressió / Controls de qualitat / Etiquetatge, marcatge i codificació / Cartró / Cartronet / Cartró ondulat / Paper / Plàstics rígids i semirígids / Embalatge flexible / Embalatge amb materials complexos / Productes metàl·lics: alumini, planxa i llauna, aerosols / Vidre.
5. El consum. Marketing y packaging.
5.1. Consumidor, empresa i mercat. Màrqueting com a filosofia de negoci.
5.2. Packaging com a estratègia empresarial i de comunicació.
6. Publicitat al lloc de venta: Packaging i interacció.
Dimensionament i aprofitament del Retail en relació a les disponibilitats d'espai i a les necessitats promocionals.
7. Ecodisseny d'envasos i embalatges
7.1. Avaluació de l'impacte ambiental d'un envàs.
7.1.1. Anàlisi del cicle de vida d'un producte.
7.1.2. Criteris d'ecodisseny d?envasos.
7.1.3. Reducció de pes i volum.
7.1.4. Utilització de materials reciclats.
7.1.5. Reutilització d'envasos.
7.1.6. Reciclabilitat.
7.2. Productes ecològics i disseny dels seus envasos.
7.3. Casos pràctics: Avaluació ambiental d'exemples d'envasos, tant ambientalment favorables, com envasos amb un gran impacte ambiental que es troben actualment al mercat.
Tallers
Durant el curs es resolen un total de 6 casos pràctics de packaging. Les categories de pack versen no només sobre la gràfica sinó també sobre la forma. Es treballa el packaging estructural amb diferents materials, i es fan treballs que versen més sobre l'ecopackaging. També se'n realitza un que es centra en pack i retailing. Cada taller està tutoritzat per un professional diferent, i així s'aconsegueix conèixer diferents metodologies de treball.
Destinataris
- Graduats superiors en Disseny.
- Perfils professionals o acadèmics amb acreditada experiència en els diferents camps d'aquests estudis.
Requisits
Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573
Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h