Màster en Disseny i Direcció d'Art
Informació del curs
Descripció
En una època en què les idees es transmeten a través de les imatges, el director d'art esdevé el creador principal dels missatges. Els llenguatges de la tipografia, el vídeo, la il·lustració, l'art, la fotografia o la música es fonen per ampliar les pràctiques actuals del disseny gràfic i dotar la creació visual de l'eficiència necessària per comunicar dins del complex mercatactual. En un futur molt proper totes les empreses necessitaran un director d'art, responsable de l'estratègia estètica, que unifiqui tots els seus missatges i les ajudi a connectar amb el client de la forma més sensitiva i directa possible.
El Màster en Disseny i Direcció d'Art es compon de 2 postgraus, el Diploma de Postgrau en Disseny i Estratègies de Comunicació i el Diploma de Postgrau en Direcció d'Art. El seu objectiu principal és formar professionals capaços de tenir una visió estratègica i global de la comunicació, que dominin les competències i les funcions pròpies del director d'art, per tal de poder crear i dirigir projectes en l'àmbit dels missatges visuals, que avui s'expressen de forma multidisciplinària.
Temari
El programa s'estructura a partir dels quatre àmbits temàtics següents:
1. Comunicació i context
Marc teòric que estableix els conceptes principals i el marc per a l'anàlisi i la proposta de solucions creatives.
-
Teoria de la comunicació. Semiòtica i comunicació.
- Principis fonamentals de la comunicació humana.
- La dimensió estratègica de la comunicació.
- La dimensió persuasiva de la comunicació.
-
Impostura i societat. Una mirada etnogràfica sobre la comunicació.
- Els mitjans, eines de comunicació.
- La comunicació com a motor de l'evolució.
- La comunicació i l'empresa.
- La comunicació és més forta que l'acció.
-
Les necessitats comunicatives de les empreses.
- La comunicació estratègica en l'administració pública.
- L'estratègia en les presentacions personals.
2. El llenguatge bimedial del disseny
Marc teòric i praxi creativa de la comunicació gràfica des de la seva capacitat per elaborar i transmetre missatges que aportin valor a les organitzacions en funció d'una estratègia plantejada.
- Comunicació gràfica.
- Disseny i comunicació.
- Concepte.
- Llenguatges, suports i canals.
- Estètica i estil en la comunicació gràfica.
- Disseny, art i llenguatge.
3. Mètodes, disciplines i canals. 360º
En aquest àmbit s'estudien els diferents mitjans per portar a terme una acció: mitjans tradicionals i nous suports digitals. Es dota l'alumne d'eines per analitzar i planificar campanyes, com el màrqueting integral i la planificació estratègica.
- Estratègia de màrqueting.
- Estratègia corporativa: branding i RSC (Responsabilitat Social Corporativa).
- Estratègia de la comunicació i planificació estratègica.
-
Disciplines:
- PAID: inversió en mitjans publicitaris.
- OWNED: Definició d'actius de la marca i presencia digital.
- EARNED: Definició de gestió de RRPP i Social Media.
- Comunicació estratègica aplicada: anàlisi de casos.
4. Un projecte és un trajecte. Mètode CB&CB.
Adquisició d'una metodologia projectual. La capacitat d'integrar amb efectivitat totes aquestes disciplines i mitjans en un projecte amb uns objectius concrets constitueix un repte per al dissenyador i comunicador.
- Teoria projectual del disseny.
- Estratègia, etapes, planificació i dinàmiques del projecte.
- El nou llenguatge dels esquemes.
- Anàlisi d'atributs.
5. Projecte final
Realització d'un projecte final tutoritzat que té com a objectiu l'adquisició d'una metodologia projectual de manera que integri els continguts i les eines transmeses durant el curs i la generació de peces per al book personal.
- Pre-presentació, tutories i tallers del projecte.
- Guió i dramatúrgia per a la presentació de projectes.
El programa s'estructura a partir dels següents mòduls temàtics:
1. Llenguatges i cultura visual
S'efectuarà una immersió en la cultura i el món de la creació:
- Preponderància de la cultura visual.
- Percepció i significació.
- Art i teoria estètica.
- Llenguatges: teatre, òpera, jazz, cinema, fotografia, il?lustració, còmic, vídeo, performance, postcinema, instal·lació, etc.
2. Anàlisi i creativitat. El context i l'aplicació
Estudi dels fonaments i del marc teoricopràctic dels recursos del llenguatge visual com a eina persuasiva. Elements per a l?anàlisi de la formulació d'idees, eines per a l'elaboració d'hipòtesis, i criteris d?avaluació i adequació en el projecte audiovisual.
- Disseny i comunicació audiovisual.
- Tècniques i mètodes d'estimulació de la creativitat.
- Referents, imaginaris i tendències.
- L'expressió. Gènere, estil, to i color.
- La combinació de mitjans i llenguatges en l'elaboració de missatges persuasius.
- Estructures narratives.
- Narrativitat i produccions comunicatives.
3. Metodologia projectual
Teoria i pràctica de la metodologia de la direcció i gestió de projectes de direcció d'art. De l'idea a la seva formalització i producció en equip.
- Funcions i tipologies del director d'art.
- Director d'art i metodologia de projectes.
- Etapes d'un projecte.
- Argumentació de la hipòtesi seleccionada.
- Direcció d'equips multidisciplinaris, la relació amb els altres professionals.
- Tipologia de projectes: disseny gràfic, audiovisual, publicitari, musical, merchandising i esdeveniments.
- Mètodes i sistemes de producció i postproducció.
4. Metodologia: Context Book&Concept Board
- Pre-presentació, tutories, tallers.
- Presentacions de projectes.
Destinataris
- Graduats superiors en Disseny.
- Llicenciats en Comunicació i Publicitat.
- Llicenciats en Belles Arts.
- Perfils professionals o acadèmics amb experiència acreditada.
Requisits
Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573
Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h