Màster en Direcció Estratègica de Màrqueting i Vendes
Informació del curs
Descripció
El Màster en Direcció Estratègica de Màrqueting i Vendes ofereix un punt de vista tant pràctic i de gestió en la seva aplicació quotidiana, com integrador en el conjunt de l'organització empresarial. Dissenyat des d'una visió global, situa el màrqueting en l'entorn actual, l'interrelaciona amb la resta de disciplines empresarials i en ressalta la importància creixent per a l'organització. Aquest curs capacita per detectar les millors estratègies de màrqueting en situacions de mercat complexes i canviants per aconseguir els objectius amb èxit.
A partir de debats, seminaris i conferències, i una pràctica basada en el mètode Harvard, el màster segueix una metodologia activa, participativa i personalitzada mitjançant tutories tant individuals com grupals. L'elaboració del Pla de Màrqueting rubrica l'aprenentatge dels coneixements i habilitats necessaris per al procés de decisió estratègica que exigeix l'activitat professional en l'àrea de màrqueting i comercial.
Si vols iniciar, consolidar i/o reorientar la teva carrera professional o vols ampliar coneixements i aprendre noves metodologies de màrqueting, comercial i gestió organitzativa, el Màster en Direcció Estratègica de Màrqueting i Vendes de l'IL3 és el teu programa.
Temari
1. Anàlisi de l'entorn i l'estudi dels consumidors
1.1. Conducta del consumidor
- Anàlisi de clients (B2B)
- Consumidors finals (B2C)
- Anàlisi dels insights i els drivers
- Aplicació de la neurociència al màrqueting
- Estudi del cervell emocional en el punt de venda
- Estudi del cervell emocional davant els impactes de les campanyes de publicitat
1.2. Estudi del macroentorn
- Geoestratègia: estudi dels factors d'impacte sobre l'entorn
- Anàlisi de l'economia mundial
- Aproximació als mercats emergents: Països BRIC: identificació dels sectors en auge
- Aproximació als mercats asiàtics, EUA i Àfrica
1.3. Aspectes jurídics relacionats amb el pla de màrqueting
- Dret dels consumidors
- Competència deslleial
- Règim jurídic de la comunicació comercial
2. Investigació de mercats i tècniques d'innovació de productes
2.1. La investigació de mercat
- Les tècniques qualitatives
- Les tècniques quantitatives
- La tabulació i interpretació de resultats per al desenvolupament de les estratègies adequades de producte
2.2. Tècniques d'innovació de producte: cocreació de producte
3. Polítiques de producte i innovació
3.1. Polítiques de producte
- Polítiques de producte i branding
- Creació de marques
- Registre de marques
3.2. Direcció de projectes
- Diagrama de Gantt. Diagrama de Red
3.3. Internacionalització de productes
- Anàlisi del perquè de la internacionalització de les empreses
- Eines governamentals d'ajuda a la internacionalització
- Aspectes a considerar en la negociació internacional
- Promoció de les exportacions a través de xarxa
3.4. Networking amb headhunters
4. Gestió de la distribució i la logística
4.1. Estratègies de distribució
- Formats en el retail: comerç minorista
- Palanques fabricant-distribuïdor
- Principals estratègies de la gestió de marques blanques
4.2. Marxandatge: gestió del punt de venda, category management
- Retail Tour
4.3. Supply chain: logística i cadena de subministrament. Compres, aprovisionament i estratègies de gestió d'espai (12h)
- SAP com a eina de gestió
- DRP Distribution Requierements Planning
5. Gestió financera i estratègies de preu
5.1. Costos i planificació de gestió
- Rendibilitat del pla de màrqueting
- Anàlisi de marges
- Anàlisi de rotacions
5.2. Estratègies eficients de pricing
- Fases per fixar un preu
- Objectius de l'estratègia de preus
- Metodologia per definir un preu competitiu
6. Objectius i estratègies
6.1. Organització comercial
- Objectius i estratègies comercials
- Anàlisi i estructura de vendes
- Desenvolupament de la gestió de territoris
- Selecció, formació i motivació de venedors
- Trade Marketing. Retail Màrqueting
- Anàlisi dels cicles de vida i rellançament de productes
6.2. Previsió de vendes: instruments per a la previsió de vendes de sèries temporals
- Importància del màrqueting previsional
- Estratègies de previsió i mètodes de previsió amb Excel
6.3. Estratègies de màrqueting: matriu de portafoli per al creixement empresarial. Del Boston Consulting Group a la matriu d'ANSOFF
7. Management i habilitats directives
7.1. Programes de fidelització de clients. Estudi de tècniques de CRM
- Key account management: gestió eficient dels clients CRM
- Eines per a la fidelització de clients
7.2. Habilitats per a la direcció de màrqueting
- Tècniques d'oratòria
- Tècniques de negociació win-win
- Desenvolupament de la intel·ligència emocional
- Presentacions en públic
- Coaching
7.3. Tècniques d'innovació empresarial
- Anàlisi del perfil de l'emprenedor
- Anàlisi i idees de negoci
- Errors més comuns en la implementació d'un nou negoci
8. Comunicació empresarial
8.1. Comunicació
- Criteris i costos de selecció d'agències de creativitat i agències de mitjans
- Disseny del pressupost per a la campanya de comunicació
- Estratègies above the line i impacte en les vendes
- Estratègies below the line i impacte en les vendes
- Presentació del pla de comunicació integrat en el pla de màrqueting
8.2. Creativitat publicitària: del briefing del client a la campanya creativa
8.3. Màrqueting digital
- Geoposicionament
- Social media
- E-commerce: estudi de keywords. Política SEO, política SEM
- Estudi de creació de dominis
- Promoció en Internet: afiliacions, cupons, e-mailing
8.4. Planificació de mitjans
9. Pla de màrqueting
9.1. Anàlisi dels estats financers
9.2. Business game. Simulador d'empresa
9.3. Desenvolupament del pla de màrqueting
Destinataris
El Màster en Direcció Estratègica de Màrqueting i Vendes està dirigit a:
- Titulats universitaris interessats en ampliar i millorar els seus coneixement en les àrees de Màrqueting, Vendes i de Gestió Organitzativa, com a part del desenvolupament de la seva carrera professional.
- Professionals de l'àrea de Màrqueting i/o Vendes que desitgen renovar coneixements per potenciar les seves carreres.
- Professionals d'altres àrees que vulguin complementar la seva formació i desenvolupament en l'àmbit del màrqueting.
- Consultors o assessors que busquen adquirir, actualitzar o revisar els seus coneixements de màrqueting i vendes i les seves aplicacions.
Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573
Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h