Màster en Direcció Comercial i Màrqueting d'Indústries Farmacèutiques i Afins (XXV Edició)
1108 Persones estan visitant aquest curs
Consulteu el preu
Informa't sobre les condicions
Sol·licita informació
Màster en Direcció Comercial i Màrqueting d'Indústries Farmacèutiques i Afins (XXV Edició)
Sol·licita informació
Informació del curs
Màster
Presencial
Barcelona
Consulteu el preu
Descripció
El Màster en Direcció Comercial i Màrqueting d'Indústries Farmacèutiques i afins - International Management ofereix a l'alumne una formació exhaustiva i pràctica de les tècniques de planificació i gestió que hauran de dominar en els diferents llocs als quals poden optar dins dels departaments comercials, de màrqueting metge o de gestió en la indústria farmacèutica. La impartició de part de el programa en anglès afavoreix el desenvolupament d'aquesta competència per a tots els estudiants i enforteix el seu perfil per enfocar amb èxit la seva futura carrera professional.
En l'actual entorn de el sector, les empreses farmacèutiques aposten per la investigació per al llançament de nous productes a el mercat de forma contínua. Això provoca que sigui necessari incorporar a les companyies professionals altament qualificats, per als seus departaments comercials i de màrqueting, que siguin capaços de dissenyar estratègies comercials d'èxit en mercats cada vegada més globals i competitius.
La indústria farmacèutica nacional se situa com un dels sectors clau de la nostra Economia. Les seves xifres confirmen la seva elevada productivitat i la seva gran competitivitat en entorns internacionals. Amb una facturació per sobre dels 14.000 milions, aquest sector dóna feina de manera directa a més de 40.000 persones cada any.
Connexió amb la realitat de el sector: Un claustre format per professionals en actiu, les visites a empreses que s'organitzen durant el curs i la realització de pràctiques professionals per a estudiants que així ho desitgin, garanteixen la connexió amb la realitat laboral de tots els estudiants i l'aplicació directa dels coneixements que adquireixen durant el curs al seu lloc de treball.
Enfocament internacional en el desenvolupament de el programa: Amb l'objectiu que els estudiants adquireixin una preparació pràctica per al seu desenvolupament professional en àmbits internacionals, el desenvolupament de l'45% dels continguts s'aborda en idioma anglès, per al desenvolupament d'habilitats i capacitats de comunicació en aquesta llengua, de forma anàloga al seu futur lloc professional.
En l'actual entorn de el sector, les empreses farmacèutiques aposten per la investigació per al llançament de nous productes a el mercat de forma contínua. Això provoca que sigui necessari incorporar a les companyies professionals altament qualificats, per als seus departaments comercials i de màrqueting, que siguin capaços de dissenyar estratègies comercials d'èxit en mercats cada vegada més globals i competitius.
La indústria farmacèutica nacional se situa com un dels sectors clau de la nostra Economia. Les seves xifres confirmen la seva elevada productivitat i la seva gran competitivitat en entorns internacionals. Amb una facturació per sobre dels 14.000 milions, aquest sector dóna feina de manera directa a més de 40.000 persones cada any.
Connexió amb la realitat de el sector: Un claustre format per professionals en actiu, les visites a empreses que s'organitzen durant el curs i la realització de pràctiques professionals per a estudiants que així ho desitgin, garanteixen la connexió amb la realitat laboral de tots els estudiants i l'aplicació directa dels coneixements que adquireixen durant el curs al seu lloc de treball.
Enfocament internacional en el desenvolupament de el programa: Amb l'objectiu que els estudiants adquireixin una preparació pràctica per al seu desenvolupament professional en àmbits internacionals, el desenvolupament de l'45% dels continguts s'aborda en idioma anglès, per al desenvolupament d'habilitats i capacitats de comunicació en aquesta llengua, de forma anàloga al seu futur lloc professional.
Temari
El programa d'el Màster en Direcció Comercial i Màrqueting d'Indústries Farmacèutiques i afins - International Management inclou els següents blocs de continguts:
Coneixement i direcció de el sector i de l'empresa farmacèutica:
L'objectiu d'aquest bloc de continguts és proporcionar a l'alumne una introducció a la realitat de el sector farmacèutic, dels models d'organització empresarial, de la gestió del cicle de vida de l'medicament i dels diferents subsectors relacionats.
Investigació de mercats i Business Intelligence:
Aplicant una metodologia pràctica, s'abordarà els diferents tipus d'estudis tant qualitatius com quantitatius, les fonts d'obtenció de la informació, els principals proveïdors de serveis d'investigació de mercats a nivell sectorial, el maneig de audits, productes i serveis d'aquestes empreses i els fonaments bàsics d'estadística necessaris per a l'anàlisi de la informació.
Màrqueting Farmacèutic:
Aquesta àrea clau de el Programa permetrà als participants el domini de totes les variables i eines necessàries per a l'exercici de responsabilitats de màrqueting de productes en el sector salut: màrqueting estratègic i operatiu; anàlisi de cartera de productes i presa de decisions estratègiques; segmentació de mercats i posicionament de productes; gestió de l'cicle de vida del producte; política de producte i de preus; estratègies de comunicació, etc.
Màrqueting digital:
Es treballarà en el maneig d'eines emprades en e-màrqueting, els conceptes de posicionament orgànic (SEO), campanyes en motors de cerca (SEM), Analítica Web, Inbound Màrqueting, Multicanalitat, Omnicanalidad, etc.
Noves tecnologies i multicanalitat en el sector salut:
S'abordarà en profunditat el coneixement de les noves tendències que, dins de les indústries de l'Sector Salut, estan incorporant en els seus plans d'acció noves eines de comunicació i relació amb els professionals sanitaris i els diferents stakeholders implicats en el negoci.
Medial Màrqueting:
El pes dels departaments metge i científic ha adquirit més importància en les organitzacions, implicant-se en els objectius de les empreses. Al llarg d'aquest mòdul s'abordarà l'organització d'aquest departament, com treballar en el mateix, el sector dels assaigs clínics, la coordinació interna i externa, els seus diferents membres, la importància creixent de la farmacovigilància i les noves figures com Medical Affairs o MSL.
Desenvolupament de negoci. Estratègies de creixement:
A través d'aquest mòdul els participants podran conèixer els diferents tipus de llicències (comarketing, copromoción, fostering, acords de distribució, cross licensing, etc.), així com altres alternatives d'acords entre empreses (joint ventures, aliances estratègiques, codesenvolupament, etc. .).
L'alumne es familiaritzarà amb els plantejaments estratègics a l'hora de negociar una llicència (in & out), els criteris de cerca i avaluació d'oportunitats, i les diferents variables a considerar per dur a terme aquest tipus d'acords.
Market Access i Farmaeconomía:
En aquesta àrea abastarem les relacions institucionals i l'accés a l'mercat per conèixer l'escenari de la política sanitària actual, els grups d'interès i les decisions que impacten en l'accés dels fàrmacs a l'mercat en un sistema tan complex, canviant i descentralitzat com és el mercat espanyol.
El departament de vendes: planificació i control:
Estudiarem l'activitat diària dels departaments comercials de la indústria farmacèutica: des de l'estructura de xarxa de vendes, direcció de vendes tant a nivell regional com nacional fins a la política de selecció i formació de venedors, els mecanismes de control de la seva eficàcia i la seva rendibilitat (CRM; ETMS) sense oblidar aspectes com la motivació i remuneració de les xarxes de venda.
Departament financer:
Partint d'un nivell bàsic d'explicació d'eines financeres (P & L, Cash-flow, Balanç), l'alumne treballarà en l'anàlisi del compte de resultats, previsions d'ingressos i despeses, punt d'equilibri i altres eines necessàries per a la formació integral de gerents de màrqueting i vendes.
Entorn regulatori i Dret Empresarial:
La formació dels alumnes es complementarà amb el coneixement de la normativa bàsica que regula la comunicació i publicitat de medicaments, el codi ètic i deontològic implementat per les patronals de el sector, i les mesures adoptades per les empreses per al compliment regulatori (compliance), així com formació en l'àrea de protecció de el coneixement (patents i marques) i normativa referent a la protecció de dades, d'especial sensibilitat en aquest sector.
Màrqueting Internacional:
Donada la creixent internacionalització de les companyies i les fusions d'empreses farmacèutiques, cal tenir una visió clara de com afecten aquestes decisions en el Headquarter o quarter general de la companyia a la resta de les subsidiàries repartides al llarg de l'món. Les decisions de 'Marca, Visió, Missió', estratègies comunes i l'adaptació d'aquestes a l'mercat específic segons condicionaments regionals.
Coneixement i direcció de el sector i de l'empresa farmacèutica:
L'objectiu d'aquest bloc de continguts és proporcionar a l'alumne una introducció a la realitat de el sector farmacèutic, dels models d'organització empresarial, de la gestió del cicle de vida de l'medicament i dels diferents subsectors relacionats.
Investigació de mercats i Business Intelligence:
Aplicant una metodologia pràctica, s'abordarà els diferents tipus d'estudis tant qualitatius com quantitatius, les fonts d'obtenció de la informació, els principals proveïdors de serveis d'investigació de mercats a nivell sectorial, el maneig de audits, productes i serveis d'aquestes empreses i els fonaments bàsics d'estadística necessaris per a l'anàlisi de la informació.
Màrqueting Farmacèutic:
Aquesta àrea clau de el Programa permetrà als participants el domini de totes les variables i eines necessàries per a l'exercici de responsabilitats de màrqueting de productes en el sector salut: màrqueting estratègic i operatiu; anàlisi de cartera de productes i presa de decisions estratègiques; segmentació de mercats i posicionament de productes; gestió de l'cicle de vida del producte; política de producte i de preus; estratègies de comunicació, etc.
Màrqueting digital:
Es treballarà en el maneig d'eines emprades en e-màrqueting, els conceptes de posicionament orgànic (SEO), campanyes en motors de cerca (SEM), Analítica Web, Inbound Màrqueting, Multicanalitat, Omnicanalidad, etc.
Noves tecnologies i multicanalitat en el sector salut:
S'abordarà en profunditat el coneixement de les noves tendències que, dins de les indústries de l'Sector Salut, estan incorporant en els seus plans d'acció noves eines de comunicació i relació amb els professionals sanitaris i els diferents stakeholders implicats en el negoci.
Medial Màrqueting:
El pes dels departaments metge i científic ha adquirit més importància en les organitzacions, implicant-se en els objectius de les empreses. Al llarg d'aquest mòdul s'abordarà l'organització d'aquest departament, com treballar en el mateix, el sector dels assaigs clínics, la coordinació interna i externa, els seus diferents membres, la importància creixent de la farmacovigilància i les noves figures com Medical Affairs o MSL.
Desenvolupament de negoci. Estratègies de creixement:
A través d'aquest mòdul els participants podran conèixer els diferents tipus de llicències (comarketing, copromoción, fostering, acords de distribució, cross licensing, etc.), així com altres alternatives d'acords entre empreses (joint ventures, aliances estratègiques, codesenvolupament, etc. .).
L'alumne es familiaritzarà amb els plantejaments estratègics a l'hora de negociar una llicència (in & out), els criteris de cerca i avaluació d'oportunitats, i les diferents variables a considerar per dur a terme aquest tipus d'acords.
Market Access i Farmaeconomía:
En aquesta àrea abastarem les relacions institucionals i l'accés a l'mercat per conèixer l'escenari de la política sanitària actual, els grups d'interès i les decisions que impacten en l'accés dels fàrmacs a l'mercat en un sistema tan complex, canviant i descentralitzat com és el mercat espanyol.
El departament de vendes: planificació i control:
Estudiarem l'activitat diària dels departaments comercials de la indústria farmacèutica: des de l'estructura de xarxa de vendes, direcció de vendes tant a nivell regional com nacional fins a la política de selecció i formació de venedors, els mecanismes de control de la seva eficàcia i la seva rendibilitat (CRM; ETMS) sense oblidar aspectes com la motivació i remuneració de les xarxes de venda.
Departament financer:
Partint d'un nivell bàsic d'explicació d'eines financeres (P & L, Cash-flow, Balanç), l'alumne treballarà en l'anàlisi del compte de resultats, previsions d'ingressos i despeses, punt d'equilibri i altres eines necessàries per a la formació integral de gerents de màrqueting i vendes.
Entorn regulatori i Dret Empresarial:
La formació dels alumnes es complementarà amb el coneixement de la normativa bàsica que regula la comunicació i publicitat de medicaments, el codi ètic i deontològic implementat per les patronals de el sector, i les mesures adoptades per les empreses per al compliment regulatori (compliance), així com formació en l'àrea de protecció de el coneixement (patents i marques) i normativa referent a la protecció de dades, d'especial sensibilitat en aquest sector.
Màrqueting Internacional:
Donada la creixent internacionalització de les companyies i les fusions d'empreses farmacèutiques, cal tenir una visió clara de com afecten aquestes decisions en el Headquarter o quarter general de la companyia a la resta de les subsidiàries repartides al llarg de l'món. Les decisions de 'Marca, Visió, Missió', estratègies comunes i l'adaptació d'aquestes a l'mercat específic segons condicionaments regionals.
Destinataris
El Màster en Direcció Comercial i Màrqueting d'Indústries Farmacèutiques i Afins - International Management està dirigit a recent titulats en àrees de ciències de la salut i afins (Biologia, Farmàcia, Bioquímica, Biotecnologia, Medicina, Veterinària, Química, etc ...) ia alumnes de últim curs d'aquestes titulacions que volen orientar la seva carrera professional cap a àrees de gestió i departaments de màrqueting en empreses vinculades a la indústria farmacèutica.
Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573
Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h
Prova d'accés
Els candidats hauran de realitzar una prova de nivell d'idioma, així com un test de personalitat i competències professionals. Posteriorment, seran convocats per a realitzar una entrevista personal
Metodologia
Metodologia pràctica i aplicada: Durant el Màster els estudiants desenvolupen bona part dels continguts estudiats a través de la seva aplicació en casos pràctics. En grups de treball, els alumnes hauran d'escometre la resolució casos pràctics relacionats amb cada àrea fonamental abordades: investigació de mercats, comercial-vendes, departament mèdic, gestió, màrqueting i finances.
Durada
Propera convocatòria: Novembre 2022.
Titulació obtinguda
Títol propi de la universitat CEU San Pablo: Els estudiants que superin el programa obtindran el títol propi de la CEU San Pablo, a més del diploma corresponent que emet CESIF. Reconeixement institucional: Aquesta titulació està avalada per l'Associació Nacional Empresarial de la Indústria Farmacèutica (Farmaindustria).
Pràctiques
Tots els estudiants que ho desitgin podran realitzar un període de pràctiques en empreses dels sectors relacionats. El període mínim de les pràctiques és de 600 hores.
Perspectives laborals
Aquest programa ha estat especialment dissenyat per a formar professionals altament qualificats que s'incorporin a departaments comercials i de màrqueting de companyies farmacèutiques i afins, sent capaços de dissenyar estratègies comercials d'èxit en mercats cada vegada més globals i competitius. En un sector dinàmic, en el qual les empreses han d'aportar per la investigació per al llançament de nous productes a el mercat de forma contínua, una formació com la que aquest programa ofereix als seus alumnes és la base per a l'accés a un mercat laboral que ofereix múltiples oportunitats en aquest àmbit. La indústria farmacèutica nacional se situa com un dels sectors clau de la nostra Economia. Les seves xifres confirmen la seva elevada productivitat i la seva gran competitivitat en entorns internacionals, amb una facturació per sobre dels 14.000 milions, dóna feina de manera directa a més de 40.000 persones cada any.
Promocions
• Per a cada titulació CESIF ha una opció personalitzada de beques i finançament preferencial a disposició dels alumnes.
• Finançament: CESIF, a través d'acords amb el Banc SABADELL i el Banc SANTANDER, compta amb opcions de finançament preferencials per als seus estudiants, amb crèdits amb 1 any de carència i termini de devolució de fins a 5 anys.
• Finançament: CESIF, a través d'acords amb el Banc SABADELL i el Banc SANTANDER, compta amb opcions de finançament preferencials per als seus estudiants, amb crèdits amb 1 any de carència i termini de devolució de fins a 5 anys.
Avantatges del curs
Com a part complementària a tots els programes de postgrau de CESIF, s'imparteix el Programa de Desenvolupament Personal, dissenyat per a la millora de l'perfil dels estudiants i la seva competitivitat en el mercat laboral, amb l'objectiu de facilitar la seva projecció professional. Cada estudiant rep un assessorament personalitzat a través dels professionals de l'departament de carreres professionals i els tutors especialitzats que imparteixen el programa. 40 hores lectives d'entorn Office: Es dotarà l'estudiant d'un coneixement avançat dels programes, per tal d'aprofundir en les habilitats pràctiques necessàries amb les que desenvolupar-se en l'àmbit professional habitual. Reforç de 100 hores en anglès adaptat a entorns professionals de cada sector. Optatius francès, portuguès i alemany.
Borsa de treball
CESIF ha col·laborat a la incorporació de més del 90% dels seus titulats a el mercat laboral.
Horari
Impartició: dilluns a dijous en horari de 18:00 a 22:00.
Màster en Direcció Comercial i Màrqueting d'Indústries Farmacèutiques i Afins (XXV Edició)
CESIF Centro de Estudios Superiores de la Industria Farmacéutica
Campus i seus: CESIF Centro de Estudios Superiores de la Industria Farmacéutica
CESIF, Centro de Estudios Superiores de la Industria Farmacéutica,
C/ Josep Irla i Bosch 5-7, 3ª
08034
Barcelona