Curs de intervenció educativa amb infants i joves amb necessitats educatives especials
1106 Persones estan visitant aquest curs
Preu 105 €
Sol·licita informació
Curs de intervenció educativa amb infants i joves amb necessitats educatives especials
Sol·licita informació
Informació del curs
Curs
Presencial | On-line
El Prat de Llobregat (Barcelona)
30 hores
Preu 105 €
Descripció
Què són les necessitats educatives especials? Com hi podem intervenir? A partir de l'anàlisi de casos i el coneixement de recursos socioeducatius, treballarem diverses necessitats educatives especials que poden tenir infants i joves.
Temari
Educació, societat i diversitat
Tema 1: Societat i diversitat.
Tema 2: Educació envers la diversitat i els valors.
Tema 3: El concepte d'integració.
Tema 4: La construcció de prejudicis i estereotips.
Tema 5: Introducció a les necessitats educatives especials.
El retard mental
Tema 1: Breu aproximació històrica.
Tema 2: Definició de retard mental.
Tema 3: Característiques bàsiques de les persones amb retard mental.
Tema 4: El retard mental: conseqüències pedagògiques.
La discapacitat motriu
Tema 1: Breu evolució històrica de l'atenció a les persones amb discapacitat motriu.
Tema 2: Definició i classificació de les persones amb discapacitat motriu.
Tema 3. Tipus de discapacitat motriu.
Tema 4: Característiques bàsiques del desenvolupament de les persones amb discapacitat motriu.
Tema 5: Habilitació dels recursos necessaris.
L'autisme i els trastorns profunds del desenvolupament.
Tema 1: L'origen del concepte d'autisme.
Tema 2: Definició de l'autisme i dels trastorns profunds del desenvolupament.
Tema 3: Origen, tipus i grau d'autisme.
Tema 4: Necessitats de les persones autistes.
La discapacitat visual.
Tema 1: Evolució històrica de les persones amb discapacitat visual.
Tema 2: Definició de discapacitat visual.
Tema 3: Característiques del desenvolupament de les persones amb discapacitat visual.
Tema 4: Recursos i orientacions pel treball amb persones amb discapacitat visual.
La discapacitat auditiva.
Tema 1: Tipus de sordesa.
Tema 2: Llenguatge, processament i emmagatzemament de la informació.
Tema 3: La comunicació.
Tema 4: Tractar amb persones amb discapacitat auditiva.
Les habilitats socials: motivació i aprenentatge.
Tema 1: Què són les habilitats socials?
Tema 2: Objectius del treball de les habilitats socials.
Tema 3: Tipologia d'habilitats.
Tema 4: Característiques dels educadors/es en les habilitats socials.
Tema 5: Metodologia de treball de les habilitats socials.
La figura de l'educador/a.
Tema 1: Funcions dels educadors/es.
Tema 2: Pautes d'actuació en general.
Tema 3: L'educador al centre educatiu.
La relació amb les famílies.
Tema 1: Les famílies. Com podem actuar?
Tema 2: Les famílies amb un fill que té discapacitat: iguals o diferents?
Tema 3: Mites sobre la família amb un fill amb discapacitat.
Tema 4: La relació amb les famílies.
Tema 5: Continguts i formes de suport a les famílies.
Recursos en el lleure.
Tema 1: Planificació d'activitats.
Tema 2: Els jocs.
Tema 3: Expressió plàstica.
Tema 4: Expressió dramàtica.
Tema 1: Societat i diversitat.
Tema 2: Educació envers la diversitat i els valors.
Tema 3: El concepte d'integració.
Tema 4: La construcció de prejudicis i estereotips.
Tema 5: Introducció a les necessitats educatives especials.
El retard mental
Tema 1: Breu aproximació històrica.
Tema 2: Definició de retard mental.
Tema 3: Característiques bàsiques de les persones amb retard mental.
Tema 4: El retard mental: conseqüències pedagògiques.
La discapacitat motriu
Tema 1: Breu evolució històrica de l'atenció a les persones amb discapacitat motriu.
Tema 2: Definició i classificació de les persones amb discapacitat motriu.
Tema 3. Tipus de discapacitat motriu.
Tema 4: Característiques bàsiques del desenvolupament de les persones amb discapacitat motriu.
Tema 5: Habilitació dels recursos necessaris.
L'autisme i els trastorns profunds del desenvolupament.
Tema 1: L'origen del concepte d'autisme.
Tema 2: Definició de l'autisme i dels trastorns profunds del desenvolupament.
Tema 3: Origen, tipus i grau d'autisme.
Tema 4: Necessitats de les persones autistes.
La discapacitat visual.
Tema 1: Evolució històrica de les persones amb discapacitat visual.
Tema 2: Definició de discapacitat visual.
Tema 3: Característiques del desenvolupament de les persones amb discapacitat visual.
Tema 4: Recursos i orientacions pel treball amb persones amb discapacitat visual.
La discapacitat auditiva.
Tema 1: Tipus de sordesa.
Tema 2: Llenguatge, processament i emmagatzemament de la informació.
Tema 3: La comunicació.
Tema 4: Tractar amb persones amb discapacitat auditiva.
Les habilitats socials: motivació i aprenentatge.
Tema 1: Què són les habilitats socials?
Tema 2: Objectius del treball de les habilitats socials.
Tema 3: Tipologia d'habilitats.
Tema 4: Característiques dels educadors/es en les habilitats socials.
Tema 5: Metodologia de treball de les habilitats socials.
La figura de l'educador/a.
Tema 1: Funcions dels educadors/es.
Tema 2: Pautes d'actuació en general.
Tema 3: L'educador al centre educatiu.
La relació amb les famílies.
Tema 1: Les famílies. Com podem actuar?
Tema 2: Les famílies amb un fill que té discapacitat: iguals o diferents?
Tema 3: Mites sobre la família amb un fill amb discapacitat.
Tema 4: La relació amb les famílies.
Tema 5: Continguts i formes de suport a les famílies.
Recursos en el lleure.
Tema 1: Planificació d'activitats.
Tema 2: Els jocs.
Tema 3: Expressió plàstica.
Tema 4: Expressió dramàtica.
Destinataris
Aquest curs s'adreça a educadors i educadores, i a altres persones que es plantegen el treball de la intervenció socioeducativa amb infants i joves que tenen necessitats educatives especials.
Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573
Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h
Curs de intervenció educativa amb infants i joves amb necessitats educatives especials
Centre d'Estudis de l'Esplai
Campus i seus: Centre d'Estudis de l'Esplai
Centre d'Estudis de l'Esplai
Carrer Riu Anoia, 42-54
08820
El Prat de Llobregat
(Barcelona)