Grau de Turisme

1118 Persones estan visitant aquest curs
Preu 1.207 €
Sol·licita informació
Universitat Rovira i Virgili (URV)
Grau de Turisme
Sol·licita informació
Grau
Oficial / homologat
Presencial
240 crèdits
Preu 1.207 €

Descripció

Branca Ciències Socials i Jurídiques
Durada mínima 4 anys
Crèdits ECTS 240
Formació bàsica 60
Obligatoris 90
Optatius 60
Pràctiques externes 24
Treball de finalització de Grau 6
Places 80
Centre d'impartició Escola Universitària de Turisme i Oci (Campus Vila-seca)
Llengües utilitzades català
espanyol
anglès

El nou Grau de Turisme s'ha definit tenint en compte les característiques i condicionis evolució de l'activitat turística en un context de ràpida transformació del sector, d'exigències de professionalització, qualitat, competitivitat, sostenibilitat i una creixent internacionalització.

El pla d'estudis s'estructurarà en quatre anys i en cada curs, articulat per semestres, l'alumnat haurà de matricular-se de 60 crèdits. Tindrà la possibilitat d'escollir com a optatius 60 crèdits dels 240, repartits entre segon i quart curs.

L'especificitat del pla d'estudis de Turisme ve definit per:

L'oferta de dues intensificacions, d'entre les quals l'estudiant tendeix que escollir una, programades en quart curs, en el setè semestre, que li permetin especialitzar-se en un dels camps següents: la Planificació i Gestió de les Destinacions i la Gestió i direcció d'Allotjaments Turístics.
Les pràctiques externes de caràcter obligatori en 24 ECTS, que s'han estructurat en dos cursos (tercer i cambra) amb la finalitat de facilitar l'accés dels estudiants a dos àmbits professionals diferents i contribuir millor a la consecució i al desenvolupament de competències per la seva banda.
La importància dels idiomes en la titulació, amb una oferta de 12 crèdits optatius que es converteixen en obligatoris en tercer curs.
El títol de Grau de Turisme, integrat en la branca de Ciències Socials, forma part del programa formatiu del Grau Turisme i Geografia.

Pràctiques externes
Realització de pràctiques formatives que han de contribuir a completar la formació universitària que ha rebut l'estudiant. La naturalesa obligatòria d'aquesta matèria i dels seus objectius, converteixen aquestes pràctiques en un dels eixos formatius de la titulació, ja que permet establir un contacte professional amb les organitzacions turístiques de l'àmbit d'activitat que escullin, en funció del perfil formatiu que vulguin aconseguir.

Per això, explicarà i justificarà les tasques desenvolupades en un treball resumeixen, valorant la pràctica i defensant el treball exercit i exposant-ho davant d'un tribunal.

Objectius
Els objectius del títol de Grau de Turisme de la URV es defineixen a partir de les pròpies característiques i condicions d'evolució de l'activitat.

No cal oblidar que el Turisme es desenvolupa en un context de ràpida transformació i exigències de qualitat, competitivitat i sostenibilitat i d'una creixent internacionalització.

Així el títol:

Respon a les necessitats de formació existents facilitant el coneixement d'eines útils per a la presa de decisions.
Ofereix un cos formatiu bàsic de caràcter superior que permet l'especialització tècnica i de gestió directiva d'empreses i institucions turístiques.
Aborda aspectes essencials per al desenvolupament d'avantatges competitius en relació amb productes i destinacions.
Genera perfils d'especialització específics que contemplen tant les necessitats de la gestió empresarial com la gestió d'aspectes col·lectius i, en particular, l'aprofitament turístic dels recursos naturals i culturals.
Homogeneïtza la transmissió del coneixement en matèria de turisme evitant la fragmentació dels continguts a impartir per les diferents àrees del coneixement.
Crea les condicions per al desenvolupament de la línies d'investigació de caràcter transdisciplinar, multidisciplinari i interdisciplinari.

Treball de finalització de Grau
Amb aquest treball, l'estudiant ha de demostrar haver integrat les habilitats necessàries que condueixen a l'elaboració, presentació i defensa d'un informe de recopilació o indicació bàsica a la investigació o al treball professional, original o inèdit, aplicant la metodologia apropiada.

Es valora tant el contingut com la correlació estructural i la capacitat de comunicació oral i escrita del futur graduat. Ha de demostrar la capacitat creativa i analítica a l'hora d'oferir nous resultats sobre el tema escollit.

Competències
Comprendre els principis del turisme, la seva dimensió, espacial, social, cultural, jurídica, política, laboral i econòmica, i analitzar la dimensió econòmica i els impactes generats pel turisme
Comprendre el funcionament de les destinacions, estructures turístiques i els seus sectors empresarials en l'àmbit mundial, i el caràcter dinàmic i evolutiu del turisme, i de la nova societat de l'oci.
Conèixer les principals estructures polític - administratives turístiques, i les tècniques de direcció i gestió dels diferents tipus d'entitats turístiques.
Analitzar, sintetitzar i resumir críticament la informació econòmic-patrimonial de les organitzacions.
Planificar i gestionar els recursos humans de les organitzacions turístiques.
Definir objectius, estratègies i polítiques comercials i tècniques de comunicació, així com identificar i gestionar espais i destinacions turístiques, avaluant els potencials turístics i analitzant la seva explotació.
Tenir una marcada orientació de servei al client i una motivació per la qualitat del servei.
Conèixer el procediment operatiu dels àmbits d'allotjament, la restauració, les empreses d'intermediació, les empreses organitzadores d'esdeveniments i entitats públiques turístiques.
Detectar necessitats de planificació de l'activitat turística, i conèixer els objectius, l'estratègia i els instruments públics de la planificació, i conèixer la gestió i les iniciatives de revaloració del patrimoni d'acord amb el principi de sostenibilitat.
Comunicar-se de forma oral i escrita en una segona llengua estrangera.

Sortides professionals
El títol de Grau de Turisme de la URV capacita per a les següents activitats professionals:

Dins de l'àmbit de l'allotjament, els titulars poden desenvolupar les figures de director, sotsdirector del centre, hotel, càmping, etc. també cap de recepció, d'animació, responsable d'administració, responsable comercial, de reserves, encarregat general, etc.
En l'àmbit de la restauració, pot assumir el caràcter de director de F&B, de banquets, convencions, establiment, responsable d'administració, cap d'operacions i comercial.
En la intermediació, pot optar a director d'agències de viatges, director comercial, gestor de viatges d'empresa gestor de grups, creatiu de paquets turístics, organitzador professional de congressos, responsable de productes, de booking, i de qualitat del producte
En l'àmbit del transport i logística, pot exercir com a director d'empresa, director comercial, etc.
+ vegeu més

Destinataris

Perfil recomanat
Donat el caràcter multidisciplinari, interdisciplinari i transdisciplinar del Grau de Turisme, seria adequat que tinguin habilitats en el domini de l'anglès i del càlcul numèric, així com capacitat d'expressió oral i escrita, comprensió i capacitat de relacionar-se i de comunicar-se.

Finalment, ha de tenir iniciativa i una actitud responsable.

Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573

Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h

Grau de Turisme
Universitat Rovira i Virgili (URV)
Sol·licita informació
X