Grau en Publicitat i Relacions Públiques

1073 Persones estan visitant aquest curs
Consulteu el preu
Informa't sobre les condicions
Sol·licita informació
Escola Universitària de Turisme  Universitat de Girona
Grau en Publicitat i Relacions Públiques
Sol·licita informació
Grau
Oficial / homologat
Presencial
Girona
4 anys
Consulteu el preu

Descripció

Els estudis de Grau en Publicitat i Relacions Públiques es proposen formar professionals que mostrin la seva expertesa, d'una banda, en el disseny i la gestió publicitària i, de l'altra, en el desenvolupament d'estratègies de relacions públiques.
Per assolir aquests dos grans objectius, el pla d'estudis dóna prioritat a la formació en habilitats comunicatives, en especial les referents a la comunicació estratègica, a les capacitats de gestionar i liderar equips de treball, al domini de les eines bàsiques de la comunicació verbal i de les noves tecnologies aplicades a la realització audiovisual i a la creació de productes multimèdia.
Per tant, el desplegament dels estudis segueix un model pràctic d'intervenció didàctica, coherent amb la tipologia de competències seleccionada, unes competències que, per assolir-les, requereixen posar l'estudiant en situacions reals d'aprenentatge, a través de simulacions, anàlisis de casos i jocs de rol.

Temari

Primer curs
  • Fonaments de la comunicació
  • Fonaments i història de la comunicació
  • Teoria de la Comunicació
  • Expressió gràfica i producció audiovisual
  • Tècniques de producció audiovisual I
  • Introducció i tècnica del disseny gràfic
  • Ciències socials aplicades a la publicitat i les relacions públiques
  • Dret i comunicació
  • Ètica en la publicitat i les Relacions Públiques
  • Fonaments del Màrqueting
  • Llenguatge i narrativa audiovisual
  • Expressió escrita i tècniques de comunicació oral
  • Relacions públiques
  • Fonaments de les Relacions Públiques
  • Publicitat
  • Fonaments de la Publicitat
Segon curs
  • Expressió gràfica i producció audiovisual
  • Expressió gràfica aplicada a la Publicitat i les Relacions Públiques
  • Tècniques de producció audiovisual II
  • Teoria de la imatge
  • Llenguatge i narrativa audiovisual
  • Narrativa i guió audiovisual
  • Escriptures i llenguatges audiovisuals
  • Relacions públiques
  • Organització d'esdeveniments
  • Gestió de la imatge corporativa i casos de Relacions Públiques
  • Publicitat
  • Processos i tècniques creatives publicitàries
  • Estructura de la publicitat
  • Comunicació digital
  • Màrqueting en l'era digital
  • Documentació i gestió de dades
  • Identitat digital i desenvolupament d'entorns virtuals
Tercer curs
  • Fonaments de la comunicació
  • Mètodes de recerca en comunicació
  • Ciències socials aplicades a la publicitat i les RR. PP.
  • Consum i publicitat
  • Màrqueting estratègic i operatiu
  • Relacions públiques
  • Comunicació interna i externa
  • Planificació estratègica de les Relacions Públiques
  • Protocol
  • Publicitat
  • Creativitat
  • Innovació publicitària
  • Estructura i planificació de mitjans
  • Comunicació digital
  • Tendències de l'audiovisual contemporani
  • Expressió gràfica i producció audiovisual
  • Tècniques de producció audiovisual III
  • Optatives
Quart curs
  • Publicitat
  • Estratègies de creació de marca i de campanya
  • Comunicació digital
  • Mitjà social i RP 2.0
  • Optatives
    • Pràctiques addicionals
    • Màrqueting polític
    • Gènere i publicitat
    • Fotografia publicitària
    • Gestió de crisi
    • Direcció d'art
    • Campanya transmèdia. Taller de realització de Publicitat
    • Taller de vide
    • Creació d'un "book"
    • Seminari de comunicació en anglès
    • Emprenedoria i creació d'empreses
    • Direcció de comptes
    • Estètica i art en la Publicitat
    • Seminari de Publicitat
    • Seminari de Relacions Públiques
    • Comunity manager
    • Objectes i entorns 3D
    • Taller Mindfulness
    • Branded Content
    • City Brànding
    • Relacions Públiques en organitzacions no lucratives
    • Tècniques de relació amb els mitjos
    • Grups de comunicació
    • Disseny d'una campanya electoral
    • Responsabilitat social corporativa RSC
    • Taller de publicitat en línia
    • Comunicació institucional
    • Taller d'esdeveniments i congressos
    • Creació d'una campanya publicitària. Seminari
    • Estudis d'audiència i recepció
    • Bases jurídiques per a publicistes
    • Pràctica restaurativa
    • Anàlisis dels mitjans de comunicació
    • Comunicació persuasiva
    • Tècnica i casos de Relacions Públiques
    • Lobbysmo
    • Nous dispositius i internet de les coses
    • Comunicació local en l'era global
    • Estructura de la Publicitat en advergaming
    • Taller d'estadística
    • Podcasting
    • Màrqueting social
    • Planificació estratègica de mitjans
    • Opinió pública
    • Seminari de Comunicació
    • Gèneres periodístics i mitjans
    • Comunicació i educació
    • Mitjana literacy
    • Turisme de negocis i esdeveniments
    • Promoció de destinacions turístiques
    • Dret en els mitjans de comunicació
    • Seminari de comunicació en quarta llengua
    • Economia de l'empresa
    • Relacions institucionals
    • Taller de ràdio
  • Treball de fi de grau
  • Pràctiques

Requisits

  • Batxillerat. Accés: proves d'accés a la universitat (PAU), fase general. Admissió: ponderació de les matèries de modalitat examinades a les PAU vinculades a la branca de coneixement de ciències socials i jurídiques.
  • Cicles formatius de grau superior (CFGS). Accés: tots els CFGS. Admissió: ponderació de les matèries de modalitat examinades a les PAU vinculades a la branca de coneixement de ciències socials i jurídiques.
  • Més grans de 25 anys. Opció preferent de la prova d'accés superada: ciències socials i jurídiques
  • Més grans de 40 anys. Valoració de l'experiència professional relacionada amb la titulació de grau a la qual es vol accedir i resultat d'apte a l'entrevista
  • Més grans de 45 anys. Prova d'accés superada i resultat d'apte a l'entrevista

Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573

Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h

Metodologia

Modalitat: Presencial. El pla d'estudis s'estructura en mòduls, no pas en assignatures. Això et permetrà tenir una visió clara dels diferents àmbits de la professió i evitar les repeticions de continguts dels plans d'estudis amb moltes assignatures. A més, amb l'estructura modular assoliràs les competències suficients i necessàries per poder incorporar-te al món laboral amb garanties.

Objectius

Quan acabis els estudis, has d'haver assolit els objectius següents:

  • Adquirir un corpus teòric de la publicitat i de les relacions públiques.
  • Dominar les eines del disseny gràfic i de la realització audiovisual i multimèdia.
  • Conèixer l'estructura dels mitjans i suports publicitaris.
  • Utilitzar la comunicació estratègica i persuasiva.
  • Discriminar entre els diversos recursos retòrics per a l'argumentació.
  • Protegir l'ètica i la deontologia en les actuacions professionals, així com l'ordenament jurídic, tant de l'àmbit de la publicitat com de les relacions públiques.
  • Participar i treballar en equips de treball, tot respectant el rol assignat en cada situació.
  • Actuar amb principis d'igualtat de gènere, de sostenibilitat i de protecció del medi ambient.
  • Realitzar un producte audiovisual amb finalitat promocional o propagandística, sent conscient dels efectes socials que té.
  • Dissenyar i aplicar estratègies de relacions institucionals.

Titulació obtinguda

Graduat/ada en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat de Girona

Perspectives laborals

Com a professionals de la publicitat: Creació publicitària. Desenvolupament artístic i creatiu de peces publicitàries: anuncis, falques radiofòniques, espots... Planificació de mitjans. Selecció dels mitjans de comunicació social online i offline on apareixeran els anuncis. Comptes. Relació amb els clients (assessorament i planificació de campanyes, execució i seguiment). Com a professionals de les relacions públiques: Assessorament a empreses sobre temes d'imat­ge pública i reputació. Direcció de comunicació d'empreses i institucions públiques i privades. Gabinets de premsa. Execució i avaluació de campanyes i accions. Convencions, congressos, publicacions, organització d'esdeveniments, actes protocol·laris.

Promocions

  • Proves d'accés a la universitat (PAU). Accés: fase general. Admissió: ponderació de les matèries de modalitat de batxillerat vinculades a la branca de coneixement de Ciències Socials i Jurídiques.
  • Cicles formatius de graus superior (CFGS). Accés: mitjana del CFGS. Admissió: ponderació de les matèries de modalitat de batxillerat vinculades a la branca de coneixement de Ciències Socials i Jurídiques.
  • Més grans de 25 anys. Opció preferent: Ciències Socials i Jurídiques (proves d'accés realitzades a les universitats públiques catalanes i a la Universitat de Vic).
  • Més grans de 45 anys. Prova d'accés superada i amb resultat d'apte a l'entrevista.
  • I altres tipus d'accés especials reconeguts per la normativa vigent.
Com a professionals de la publicitat:
  • Creació publicitària. Desenvolupament artístic i creatiu de peces publicitàries: anuncis, falques radiofòniques, espots...
  • Planificació de mitjans. Selecció dels mitjans de comunicació social on apareixeran els anuncis.
  • Comptes. Relació amb els clients (assessorament i planificació de campanyes, execució i seguiment).

Com a professionals de les relacions públiques:

  • Assessorament a empreses sobre temes d'imat­ge pública i reputació.
  • Direcció de comunicació d'empreses i institucions públiques i privades.
  • Gabinets de premsa.
  • Execució i avaluació de campanyes i accions. Convencions, congressos, publicacions, organització d'esdeveniments, actes protocol·laris.

Tipus d'avaluació

Per obtenir el títol cal acreditar un nivell B2 o equivalent d'anglès, alemany, francès o italià (requisit genèric dels estudis de grau)

Lloc on s'imparteix el curs

Universitat de Girona. Facultat de Turisme.
Grau en Publicitat i Relacions Públiques
Escola Universitària de Turisme Universitat de Girona
Campus i seus: Escola Universitària de Turisme Universitat de Girona
Escola Universitària de Turisme Universitat de Girona
Edifici Sant Domènec Pl. Ferrater Mora, 1 17071 Girona
Sol·licita informació
X