Grau en Publicitat i Relacions Públiques
Informació del curs
Descripció
Els estudis de Grau en Publicitat i Relacions Públiques es proposen formar professionals que mostrin la seva expertesa, d'una banda, en el disseny i la gestió publicitària i, de l'altra, en el desenvolupament d'estratègies de relacions públiques.
Per assolir aquests dos grans objectius, el pla d'estudis dóna prioritat a la formació en habilitats comunicatives, en especial les referents a la comunicació estratègica, a les capacitats de gestionar i liderar equips de treball, al domini de les eines bàsiques de la comunicació verbal i de les noves tecnologies aplicades a la realització audiovisual i a la creació de productes multimèdia.
Per tant, el desplegament dels estudis segueix un model pràctic d'intervenció didàctica, coherent amb la tipologia de competències seleccionada, unes competències que, per assolir-les, requereixen posar l'estudiant en situacions reals d'aprenentatge, a través de simulacions, anàlisis de casos i jocs de rol.
Temari
- Fonaments de la comunicació
- Fonaments i història de la comunicació
- Teoria de la Comunicació
- Expressió gràfica i producció audiovisual
- Tècniques de producció audiovisual I
- Introducció i tècnica del disseny gràfic
- Ciències socials aplicades a la publicitat i les relacions públiques
- Dret i comunicació
- Ètica en la publicitat i les Relacions Públiques
- Fonaments del Màrqueting
- Llenguatge i narrativa audiovisual
- Expressió escrita i tècniques de comunicació oral
- Relacions públiques
- Fonaments de les Relacions Públiques
- Publicitat
- Fonaments de la Publicitat
- Expressió gràfica i producció audiovisual
- Expressió gràfica aplicada a la Publicitat i les Relacions Públiques
- Tècniques de producció audiovisual II
- Teoria de la imatge
- Llenguatge i narrativa audiovisual
- Narrativa i guió audiovisual
- Escriptures i llenguatges audiovisuals
- Relacions públiques
- Organització d'esdeveniments
- Gestió de la imatge corporativa i casos de Relacions Públiques
- Publicitat
- Processos i tècniques creatives publicitàries
- Estructura de la publicitat
- Comunicació digital
- Màrqueting en l'era digital
- Documentació i gestió de dades
- Identitat digital i desenvolupament d'entorns virtuals
- Fonaments de la comunicació
- Mètodes de recerca en comunicació
- Ciències socials aplicades a la publicitat i les RR. PP.
- Consum i publicitat
- Màrqueting estratègic i operatiu
- Relacions públiques
- Comunicació interna i externa
- Planificació estratègica de les Relacions Públiques
- Protocol
- Publicitat
- Creativitat
- Innovació publicitària
- Estructura i planificació de mitjans
- Comunicació digital
- Tendències de l'audiovisual contemporani
- Expressió gràfica i producció audiovisual
- Tècniques de producció audiovisual III
- Optatives
- Publicitat
- Estratègies de creació de marca i de campanya
- Comunicació digital
- Mitjà social i RP 2.0
- Optatives
- Pràctiques addicionals
- Màrqueting polític
- Gènere i publicitat
- Fotografia publicitària
- Gestió de crisi
- Direcció d'art
- Campanya transmèdia. Taller de realització de Publicitat
- Taller de vide
- Creació d'un "book"
- Seminari de comunicació en anglès
- Emprenedoria i creació d'empreses
- Direcció de comptes
- Estètica i art en la Publicitat
- Seminari de Publicitat
- Seminari de Relacions Públiques
- Comunity manager
- Objectes i entorns 3D
- Taller Mindfulness
- Branded Content
- City Brànding
- Relacions Públiques en organitzacions no lucratives
- Tècniques de relació amb els mitjos
- Grups de comunicació
- Disseny d'una campanya electoral
- Responsabilitat social corporativa RSC
- Taller de publicitat en línia
- Comunicació institucional
- Taller d'esdeveniments i congressos
- Creació d'una campanya publicitària. Seminari
- Estudis d'audiència i recepció
- Bases jurídiques per a publicistes
- Pràctica restaurativa
- Anàlisis dels mitjans de comunicació
- Comunicació persuasiva
- Tècnica i casos de Relacions Públiques
- Lobbysmo
- Nous dispositius i internet de les coses
- Comunicació local en l'era global
- Estructura de la Publicitat en advergaming
- Taller d'estadística
- Podcasting
- Màrqueting social
- Planificació estratègica de mitjans
- Opinió pública
- Seminari de Comunicació
- Gèneres periodístics i mitjans
- Comunicació i educació
- Mitjana literacy
- Turisme de negocis i esdeveniments
- Promoció de destinacions turístiques
- Dret en els mitjans de comunicació
- Seminari de comunicació en quarta llengua
- Economia de l'empresa
- Relacions institucionals
- Taller de ràdio
- Treball de fi de grau
- Pràctiques
Requisits
- Batxillerat. Accés: proves d'accés a la universitat (PAU), fase general. Admissió: ponderació de les matèries de modalitat examinades a les PAU vinculades a la branca de coneixement de ciències socials i jurídiques.
- Cicles formatius de grau superior (CFGS). Accés: tots els CFGS. Admissió: ponderació de les matèries de modalitat examinades a les PAU vinculades a la branca de coneixement de ciències socials i jurídiques.
- Més grans de 25 anys. Opció preferent de la prova d'accés superada: ciències socials i jurídiques
- Més grans de 40 anys. Valoració de l'experiència professional relacionada amb la titulació de grau a la qual es vol accedir i resultat d'apte a l'entrevista
- Més grans de 45 anys. Prova d'accés superada i resultat d'apte a l'entrevista
Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573
Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h
Metodologia
Objectius
Quan acabis els estudis, has d'haver assolit els objectius següents:
- Adquirir un corpus teòric de la publicitat i de les relacions públiques.
- Dominar les eines del disseny gràfic i de la realització audiovisual i multimèdia.
- Conèixer l'estructura dels mitjans i suports publicitaris.
- Utilitzar la comunicació estratègica i persuasiva.
- Discriminar entre els diversos recursos retòrics per a l'argumentació.
- Protegir l'ètica i la deontologia en les actuacions professionals, així com l'ordenament jurídic, tant de l'àmbit de la publicitat com de les relacions públiques.
- Participar i treballar en equips de treball, tot respectant el rol assignat en cada situació.
- Actuar amb principis d'igualtat de gènere, de sostenibilitat i de protecció del medi ambient.
- Realitzar un producte audiovisual amb finalitat promocional o propagandística, sent conscient dels efectes socials que té.
- Dissenyar i aplicar estratègies de relacions institucionals.
Titulació obtinguda
Perspectives laborals
Promocions
- Proves d'accés a la universitat (PAU). Accés: fase general. Admissió: ponderació de les matèries de modalitat de batxillerat vinculades a la branca de coneixement de Ciències Socials i Jurídiques.
- Cicles formatius de graus superior (CFGS). Accés: mitjana del CFGS. Admissió: ponderació de les matèries de modalitat de batxillerat vinculades a la branca de coneixement de Ciències Socials i Jurídiques.
- Més grans de 25 anys. Opció preferent: Ciències Socials i Jurídiques (proves d'accés realitzades a les universitats públiques catalanes i a la Universitat de Vic).
- Més grans de 45 anys. Prova d'accés superada i amb resultat d'apte a l'entrevista.
- I altres tipus d'accés especials reconeguts per la normativa vigent.
- Creació publicitària. Desenvolupament artístic i creatiu de peces publicitàries: anuncis, falques radiofòniques, espots...
- Planificació de mitjans. Selecció dels mitjans de comunicació social on apareixeran els anuncis.
- Comptes. Relació amb els clients (assessorament i planificació de campanyes, execució i seguiment).
Com a professionals de les relacions públiques:
- Assessorament a empreses sobre temes d'imatge pública i reputació.
- Direcció de comunicació d'empreses i institucions públiques i privades.
- Gabinets de premsa.
- Execució i avaluació de campanyes i accions. Convencions, congressos, publicacions, organització d'esdeveniments, actes protocol·laris.