Postgrau en Retail Design. Disseny i Espai: Shopping
1002 Persones estan visitant aquest curs
entre 5.000 € i 10.000 €
Sol·licita informació
Postgrau en Retail Design. Disseny i Espai: Shopping
Sol·licita informació
Informació del curs
Postgrau
Presencial
Barcelona
30 crèdits
entre 5.000 € i 10.000 €
Descripció
El disseny és un procés previ de configuració analògica a la recerca d'una solució en qualsevol camp. El programa és una formació de postgrau pensada per a tots aquells que vulguin conèixer professionalment l'àmbit metodològic i de disseny del branding de superfícies de mercat a gran escala. Aquest curs s'ocuparà tant de les eines professionals com dels conceptes teòrics que tot dissenyador ha de dominar.
La finalitat d'aquest postgrau és estudiar i aplicar de forma pràctica les claus de disseny necessàries per al desenvolupament d'un espai comercial; conèixer i aplicar estudis de mercat i socials, aprenent a interpretar i aplicar aquesta informació en el disseny "material" en el món del retail. S'aprendrà a dissenyar espais que responguin a les necessitats del client i que aportin qualitats diferencials en el sector del branding.
Tant la teoria com els exercicis pràctics dotaran l'alumne d'especialització conceptual en una de les pràctiques professionals més demandades en aquests moments en els àmbits tecnològic i social.
La finalitat d'aquest postgrau és estudiar i aplicar de forma pràctica les claus de disseny necessàries per al desenvolupament d'un espai comercial; conèixer i aplicar estudis de mercat i socials, aprenent a interpretar i aplicar aquesta informació en el disseny "material" en el món del retail. S'aprendrà a dissenyar espais que responguin a les necessitats del client i que aportin qualitats diferencials en el sector del branding.
Tant la teoria com els exercicis pràctics dotaran l'alumne d'especialització conceptual en una de les pràctiques professionals més demandades en aquests moments en els àmbits tecnològic i social.
Temari
MÒDUL 1. ESTUDI DE CASOS PER GRUPS. BRANDING ESTRATÈGIC
Introducció i presentació del curs. Un viatge pel món del Branding en els espais d'escala gran.
Casos d'estudi.
Treball en grup pràctic: elaboració d'un producte de marca.
o Treball en grup pràctic: bases i passes per a l'elaboració d'un producte.
o Treball en grup pràctic.
o Treball en grup de debat: aspectes més rellevants descoberts per l'alumne quan feia la pràctica.
MÒDUL 2. ESTRATÈGIES I PLANS DE MERCAT / MODELS D'EXPANSIÓ
Estratègies i plans de mercat.
o Bases i conceptes que defineixen el mercat.
o Estratègies i plans de mercat.
o Casos: anàlisis d'exemples.
Les "escales" de mercat.
Tendències i models.
Debat-pràctica: mercats futurs.
MÒDUL 3. DISSENY DEL CONCEPTE I REALITZACIÓ DE L'APARADOR / PROJECTE AMB L'EMPRESA COL·LABORADORA
Presentació i desenvolupament del projecte.
Desenvolupament del projecte i visita programada (visita Essapunt).
Presentació d'idees del projecte.
Execució del projecte a l'aparador real.
MÒDUL 4. COMERÇ VIRTUAL / EINES DE COMUNICACIÓ / COMUNICACIÓ VISUAL
Grafisme i impressions.
Eines de comunicació.
o Comunicació visual.
Comerç.
o Comerç virtual.
o Comerç web.
MÒDUL 5. ECOIL·LUMINACIÓ
La il·luminació.
Ecologia a la il·luminació.
Tendències i models.
Eines per a l'ús de l'ecoil·luminació.
MÒDUL 6. PROJECTE FINAL
Disseny i concepte: com diferenciar-se amb l'ús d'estratègies de màrqueting.
Layouts (circuits).
Aparadorisme.
Visual Merchandising.
Il·luminació de grans superfícies.
Grafisme i comunicació virtual.
Materials i tècniques de construcció.
Introducció i presentació del curs. Un viatge pel món del Branding en els espais d'escala gran.
Casos d'estudi.
Treball en grup pràctic: elaboració d'un producte de marca.
o Treball en grup pràctic: bases i passes per a l'elaboració d'un producte.
o Treball en grup pràctic.
o Treball en grup de debat: aspectes més rellevants descoberts per l'alumne quan feia la pràctica.
MÒDUL 2. ESTRATÈGIES I PLANS DE MERCAT / MODELS D'EXPANSIÓ
Estratègies i plans de mercat.
o Bases i conceptes que defineixen el mercat.
o Estratègies i plans de mercat.
o Casos: anàlisis d'exemples.
Les "escales" de mercat.
Tendències i models.
Debat-pràctica: mercats futurs.
MÒDUL 3. DISSENY DEL CONCEPTE I REALITZACIÓ DE L'APARADOR / PROJECTE AMB L'EMPRESA COL·LABORADORA
Presentació i desenvolupament del projecte.
Desenvolupament del projecte i visita programada (visita Essapunt).
Presentació d'idees del projecte.
Execució del projecte a l'aparador real.
MÒDUL 4. COMERÇ VIRTUAL / EINES DE COMUNICACIÓ / COMUNICACIÓ VISUAL
Grafisme i impressions.
Eines de comunicació.
o Comunicació visual.
Comerç.
o Comerç virtual.
o Comerç web.
MÒDUL 5. ECOIL·LUMINACIÓ
La il·luminació.
Ecologia a la il·luminació.
Tendències i models.
Eines per a l'ús de l'ecoil·luminació.
MÒDUL 6. PROJECTE FINAL
Disseny i concepte: com diferenciar-se amb l'ús d'estratègies de màrqueting.
Layouts (circuits).
Aparadorisme.
Visual Merchandising.
Il·luminació de grans superfícies.
Grafisme i comunicació virtual.
Materials i tècniques de construcció.
Destinataris
Graduats superiors en Disseny. Llicenciats en Belles Arts. Llicenciats en Comunicació. Professionals amb experiència acreditada en aquest camp d'activitat.
Requisits
Fer la preinscripció a través de la web d'ELISAVA
Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573
Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h
Idiomes en els quals s'imparteix
Grups en castellà i anglès
Durada
de setembre del 2014 a Febrer de 2015.
Objectius
Analitzar el lloc que ocupa el món del retail en l'entorn de l'estratègia comercial en totes les seves escales, etc.
Titulació obtinguda
Diploma de Postgrau en Retail Design. Disseny i Espai: Shopping, títol expedit per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i ELISAVA Escola Superior de Disseny i Enginyeria de Barcelona.
Pràctiques
ELISAVA disposa d'una Borsa de pràctiques per els alumnes i disposen d'un Servei de Borsa de treball per els estudiants antics.
Preu
entre 5.000 € i 10.000 €
Castellà: 4.900 euros. Anglès: 5.400 euros. Els membres de l?Associació d?Antics Alumnes de l?Escola gaudiran d?un 15% de rebaixa.
Borsa de treball
Sí
Professorat
Direcció: CARMEN MALVAR.
Lloc on s'imparteix el curs
ELISAVA Escola Superior de Disseny e Enginyeria de Barcelona (La Rambla 30-32)
Horari
Grup en Castellà: dimarts, dijous i divendres, de 17h a 21.15h. Grup en Anglès: dimarts, dijous i divendres, de 10h a 14.15h
Postgrau en Retail Design. Disseny i Espai: Shopping
Elisava Facultat de Disseny i Enginyeria de Barcelona
Campus i seus: Elisava Facultat de Disseny i Enginyeria de Barcelona
Elisava Facultat de Disseny i Enginyeria de Barcelona
La Rambla 30-32
08002
Barcelona