Postgrau en Disseny i Estratègies de Comunicació

1088 Persones estan visitant aquest curs
Preu 5.800 €
Sol·licita informació
Elisava Facultat de Disseny i Enginyeria de Barcelona
Postgrau en Disseny i Estratègies de Comunicació
Sol·licita informació
Postgrau
Presencial
Barcelona
30 crèdits
Preu 5.800 €

Descripció

El programa té com a objectiu principal formar professionals capaços de tenir una visió estratègica i global de la comunicació, que dominin les competències i les funcions pròpies del director d'art, per crear i dirigir projectes en l'àmbit dels missatges visuals, expressats multidisciplinàriament.

Temari

Estructura

El programa s'estructura a partir dels quatre àmbits temàtics següents:

1. Comunicació i context
Marc teòric que estableix els conceptes principals i el marc per a l'anàlisi i la proposta de solucions creatives.

  • Teoria de la comunicació. Semiòtica i comunicació.
    • Principis fonamentals de la comunicació humana.
    • La dimensió estratègica de la comunicació.
    • La dimensió persuasiva de la comunicació.
  • Impostura i societat. Una mirada etnogràfica sobre la comunicació.
    • Els mitjans, eines de comunicació.
    • La comunicació com a motor de l'evolució.
    • La comunicació i l'empresa.
  • La comunicació és més forta que l'acció.                
  • Les necessitats comunicatives de les empreses.
    • La comunicació estratègica en l'administració pública.
    • L'estratègia en les presentacions personals.

2. El llenguatge bimedial del disseny
Marc teòric i praxi creativa de la comunicació gràfica des de la seva capacitat per elaborar i transmetre missatges que aportin valor a les organitzacions en funció d'una estratègia plantejada.

  • Comunicació gràfica.
  • Disseny i comunicació.
  • Concepte.
  • Llenguatges, suports i canals.
  • Estètica i estil en la comunicació gràfica.
  • Disseny, art i llenguatge.

3. Mètodes, disciplines i canals. 360º
En aquest àmbit s'estudien els diferents mitjans per portar a terme una acció: mitjans tradicionals i nous suports digitals. Es dota l'alumne d'eines per analitzar i planificar campanyes, com el màrqueting integral i la planificació estratègica.

  • Estratègia de màrqueting.
  • Estratègia corporativa: branding i RSC (Responsabilitat Social Corporativa).
  • Estratègia de la comunicació i planificació estratègica.
  • Disciplines:
    • PAID: inversió en mitjans publicitaris.
    • OWNED: Definició d'actius de la marca i presencia digital.
    • EARNED: Definició de gestió de RRPP i Social Media.
  • Comunicació estratègica aplicada: anàlisi de casos.

4. Un projecte és un trajecte. Mètode CB&CB.
Adquisició d'una metodologia projectual. La capacitat d'integrar amb efectivitat totes aquestes disciplines i mitjans en un projecte amb uns objectius concrets constitueix un repte per al dissenyador i comunicador.

  • Teoria projectual del disseny.
  • Estratègia, etapes, planificació i dinàmiques del projecte.
  • El nou llenguatge dels esquemes.
  • Anàlisi d'atributs.

5. Projecte final
Realització d'un projecte final tutoritzat que té com a objectiu l'adquisició d'una metodologia projectual de manera que integri els continguts i les eines transmeses durant el curs i la generació de peces per al book personal.

  • Pre-presentació, tutories i tallers del projecte.
  • Guió i dramatúrgia per a la presentació de projectes.

Destinataris

  • Graduats superiors en Disseny.
  • Llicenciats en Comunicació i Publicitat.
  • Llicenciats en Belles Arts.
  • Perfils professionals o acadèmics amb experiència acreditada.

Requisits

Fer la preinscripció a través de la web d'ELISAVA

Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573

Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h

Idiomes en els quals s'imparteix

Castellà

Durada

Setembre 2014 a febrero 2015.

Objectius

Formar les habilitats de l'alumnat i dotar-lo d'eines perquè pugui dissenyar una acció estratègica de 360 graus, global i multicanal, etc.

Titulació obtinguda

Diploma de Postgrau en Disseny i Estratègies de Comunicació, títol expedit per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i ELISAVA Escola Superior de Disseny i Enginyeria de Barcelona.

Pràctiques

ELISAVA disposa d'una Borsa de pràctiques per els alumnes i disposen d'un Servei de Borsa de treball per els estudiants antics.

Preu

Preu 5.800 €
Els membres de l'Associació d'Antics Alumnes de l'Escola gaudiran d'un 15% de rebaixa.

Borsa de treball

Professorat

Jordi Cano / Beatriu Malaret.

Lloc on s'imparteix el curs

ELISAVA Escola Superior de Disseny e Enginyeria de Barcelona (La Rambla 30-32)

Horari

dilluns, dimecres i divendres, de 17h a 21.15h
Postgrau en Disseny i Estratègies de Comunicació
Elisava Facultat de Disseny i Enginyeria de Barcelona
Campus i seus: Elisava Facultat de Disseny i Enginyeria de Barcelona
Elisava Facultat de Disseny i Enginyeria de Barcelona
La Rambla 30-32 08002 Barcelona
Sol·licita informació
X