Diploma d'Expert de Creació de relats d'impacte (UOC)

1060 Persones estan visitant aquest curs
Consulteu el preu
Sol·licita informació
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Diploma d'Expert de Creació de relats d'impacte (UOC)
Sol·licita informació
Postgrau
On-line
15 crèdits
Consulteu el preu

Descripció

Fracciona fàcil.
Aquesta especialització de comunicació transmèdia se centra en la creació de continguts narratius per als mitjans digitals. Està adreçada a professionals del màrqueting, la comunicació audiovisual, el periodisme i la publicitat dins l'àmbit professional.
Desenvoluparàs habilitats per a la creació de continguts transmèdia, l'elaboració de continguts audiovisuals per a les xarxes socials i l'experimentació amb formes narratives noves.
Aprendràs a crear continguts impactants i atractius per als teus públics a través de les darreres tecnologies i les estratègies més efectives.

Temari

Aquest programa combina les assignatures de Taller de narrativa publicitària transmèdia, Continguts audiovisuals per a social media i Noves formes narratives, per proporcionar a l'estudiantat les habilitats necessàries per crear continguts innovadors transmèdia per a diferents plataformes i formats.
  • Taller de narrativa publicitària transmèdia: Aquesta assignatura ofereix a l'estudiantat l'oportunitat de desenvolupar habilitats narratives i creatives per a la publicitat, a través de la combinació de diferents mitjans i plataformes per a la difusió del missatge publicitari. Es treballarà en equips per crear campanyes publicitàries transmèdia efectives.
  • Continguts audiovisuals per a social mitjana: Aquesta assignatura se centra en la creació de continguts audiovisuals creatius per a les xarxes socials. Es treballarà a l'edició de vídeos i la creació de continguts en directe, i s'aprendrà a crear continguts adaptats a diferents plataformes.
  • Noves formes narratives: En aquesta assignatura, s'exploren noves formes de narració i de creació de continguts en el context digital. Es tractarà de crear continguts innovadors que utilitzen les noves tecnologies per narrar històries d'una manera diferent i atractiva per al públic.
Cadascuna d'aquestes assignatures és de 5 ECTS, cosa que significa que es requereix una dedicació de vint-i-cinc hores per assignatura.

Destinataris

Perfils:
  • Estudiantat universitari amb interès en la comunicació.
  • Professionals del món de la comunicació, especialment del periodisme, audiovisuals i publicitat, que vulguin ampliar els seus coneixements en narrativa publicitària transmèdia i noves formes narratives.
  • Professionals de l'àmbit audiovisual i dels mitjans de comunicació que es vulguin especialitzar en la creació de continguts per a les xarxes socials.
  • Estudiants de les diferents branques de la comunicació que vulguin adquirir les habilitats necessàries per fer front al nou escenari de la narrativa transmèdia i les noves formes de comunicació.
  • Professionals del món de la cultura i l'entreteniment que volen conèixer i aprofitar les oportunitats que ofereixen les noves formes narratives per al seu àmbit.
  • Emprenedors i creadors de continguts que vulguin aprendre a crear històries transmèdia efectives i aprofitar-ne el potencial comercial.
A qui va dirigit:
Aquesta oferta formativa s'adreça a estudiants d'ensenyament superior en l'àmbit de la comunicació (periodisme, publicitat o audiovisuals) interessats a reforçar els seus coneixements en projectes de comunicació digital desplegats de forma narrativa a diferents plataformes, amb finalitats informatives, publicitàries, persuasives o expressives .
Sortides professionals:
Aquest programa ofereix diverses oportunitats professionals a l'estudiantat que ho faci. Les sortides més comunes són la creació de contingut digital transmèdia per a empreses i marques, la gestió de xarxes socials i la creació de campanyes publicitàries.
També podria obrir portes a la producció audiovisual per a plataformes digitals o la creació de contingut per a la indústria del videojoc.
Aquí hi ha una llista de les sortides professionals més comunes:
  • Periodisme digital
  • Creatiu/iva publicitari/ària
  • Guionista transmèdia
  • Social media manager
  • Coordinador/a de projectes transmèdia

Requisits

Requisits d'accés:
Per cursar el programa cal tenir una titulació universitària prèvia. En cas de no tenir una titulació universitària prèvia es pot accedir al programa a través del reconeixement de lexperiència professional següent: un mínim dun any dexperiència en làmbit del cinema, la comunicació audiovisual, producció, guió, realització o postproducció.
Coneixements previs:
No es requereixen coneixements previs

Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573

Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h

Metodologia

100% online.

Durada

Inici: 15 d'octubre 2024.

Objectius

Objectius
Els objectius permetran a l'estudiant adquirir les competències necessàries per desenvolupar projectes narratius transmèdia i audiovisuals d'alta qualitat i amb una visió innovadora, adaptada a les necessitats dels diferents públics i plataformes:
  • Desenvolupar habilitats creatives i tècniques per a la producció de continguts narratius publicitaris transmèdia
  • Aprendre a crear continguts audiovisuals eficaços per a les xarxes socials, tenint en compte les característiques de cada plataforma i les necessitats del públic
  • Explorar noves formes narratives per a diferents formats i mitjans, i aprendre a adaptar històries i continguts a les necessitats dels diferents públics i plataformes
  • Conèixer les eines i tecnologies més actuals per a la creació i difusió de continguts narratius transmèdia i audiovisuals per a les xarxes socials
  • Desenvolupar projectes narratius transmèdia i audiovisuals, amb un enfocament innovador i adaptat a les necessitats dels diferents públics i plataformes
Competències
Algunes de les competències són:
  • Habilitat per a la creació de contingut transmèdia i per a diferents plataformes
  • Coneixements de redacció efectiva per a diferents plataformes
  • Tècniques per a la creació de contingut audiovisual atractiu
  • Coneixements de llenguatges audiovisuals per a xarxes socials
  • Habilitat per crear estructures narratives efectives i diferents
  • Capacitat per utilitzar diferents tecnologies i eines digitals
  • Habilitat per a l'optimització del contingut de les xarxes socials

Titulació obtinguda

Els estudiants que finalitzin els estudis de formació permanent obtindran, en funció del programa cursat, el títol de màster de formació permanent, el diploma d'especialització o el diploma d'expert. Els estudiants que superin altres cursos de formació continuada rebran el certificat corresponent.
Diploma d'Expert de Creació de relats d'impacte (UOC)
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Campus i seus: Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
UOC, sede 22@
Rambla del Poblenou, 156 08018 Barcelona
Sol·licita informació
X