Diploma d'Expert de Creació de relats d'impacte (UOC)

1034 Persones estan visitant aquest curs
Preu 1.860 €
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Diploma d'Expert de Creació de relats d'impacte (UOC)
Sol·licita informació
Postgrau
On-line
15 crèdits
Preu 1.860 €

Descripció

Aquesta especialització de comunicació transmèdia se centra en la creació de continguts narratius per als mitjans digitals. Està adreçada a professionals del màrqueting, la comunicació audiovisual, el periodisme i la publicitat dins l'àmbit professional.
Desenvoluparàs habilitats per a la creació de continguts transmèdia, l'elaboració de continguts audiovisuals per a les xarxes socials i l'experimentació amb formes narratives noves.
Aprendràs a crear continguts impactants i atractius per als teus públics a través de les darreres tecnologies i les estratègies més efectives.

Temari

Aquest programa combina les assignatures de Taller de narrativa publicitària transmèdia, Continguts audiovisuals per a social media i Noves formes narratives, per proporcionar a l'estudiantat les habilitats necessàries per crear continguts innovadors transmèdia per a diferents plataformes i formats.
  • Taller de narrativa publicitària transmèdia: Aquesta assignatura ofereix a l'estudiantat l'oportunitat de desenvolupar habilitats narratives i creatives per a la publicitat, a través de la combinació de diferents mitjans i plataformes per a la difusió del missatge publicitari. Es treballarà en equips per crear campanyes publicitàries transmèdia efectives.
  • Continguts audiovisuals per a social mitjana: Aquesta assignatura se centra en la creació de continguts audiovisuals creatius per a les xarxes socials. Es treballarà a l'edició de vídeos i la creació de continguts en directe, i s'aprendrà a crear continguts adaptats a diferents plataformes.
  • Noves formes narratives: En aquesta assignatura, s'exploren noves formes de narració i de creació de continguts en el context digital. Es tractarà de crear continguts innovadors que utilitzen les noves tecnologies per narrar històries d'una manera diferent i atractiva per al públic.
Cadascuna d'aquestes assignatures és de 5 ECTS, cosa que significa que es requereix una dedicació de vint-i-cinc hores per assignatura.
+ vegeu més

Destinataris

Perfils:
  • Estudiantat universitari amb interès en la comunicació.
  • Professionals del món de la comunicació, especialment del periodisme, audiovisuals i publicitat, que vulguin ampliar els seus coneixements en narrativa publicitària transmèdia i noves formes narratives.
  • Professionals de l'àmbit audiovisual i dels mitjans de comunicació que es vulguin especialitzar en la creació de continguts per a les xarxes socials.
  • Estudiants de les diferents branques de la comunicació que vulguin adquirir les habilitats necessàries per fer front al nou escenari de la narrativa transmèdia i les noves formes de comunicació.
  • Professionals del món de la cultura i l'entreteniment que volen conèixer i aprofitar les oportunitats que ofereixen les noves formes narratives per al seu àmbit.
  • Emprenedors i creadors de continguts que vulguin aprendre a crear històries transmèdia efectives i aprofitar-ne el potencial comercial.
A qui va dirigit:
Aquesta oferta formativa s'adreça a estudiants d'ensenyament superior en l'àmbit de la comunicació (periodisme, publicitat o audiovisuals) interessats a reforçar els seus coneixements en projectes de comunicació digital desplegats de forma narrativa a diferents plataformes, amb finalitats informatives, publicitàries, persuasives o expressives .
Sortides professionals:
Aquest programa ofereix diverses oportunitats professionals a l'estudiantat que ho faci. Les sortides més comunes són la creació de contingut digital transmèdia per a empreses i marques, la gestió de xarxes socials i la creació de campanyes publicitàries.
També podria obrir portes a la producció audiovisual per a plataformes digitals o la creació de contingut per a la indústria del videojoc.
Aquí hi ha una llista de les sortides professionals més comunes:
  • Periodisme digital
  • Creatiu/iva publicitari/ària
  • Guionista transmèdia
  • Social media manager
  • Coordinador/a de projectes transmèdia
+ vegeu més

Requisits

Requisits d'accés:
Per cursar el programa cal tenir una titulació universitària prèvia. En cas de no tenir una titulació universitària prèvia es pot accedir al programa a través del reconeixement de lexperiència professional següent: un mínim dun any dexperiència en làmbit del cinema, la comunicació audiovisual, producció, guió, realització o postproducció.
Coneixements previs:
No es requereixen coneixements previs

Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573

Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h

Durada

Inici: Octubre 2025.

Objectius

Objectius
Els objectius permetran a l'estudiant adquirir les competències necessàries per desenvolupar projectes narratius transmèdia i audiovisuals d'alta qualitat i amb una visió innovadora, adaptada a les necessitats dels diferents públics i plataformes:
  • Desenvolupar habilitats creatives i tècniques per a la producció de continguts narratius publicitaris transmèdia
  • Aprendre a crear continguts audiovisuals eficaços per a les xarxes socials, tenint en compte les característiques de cada plataforma i les necessitats del públic
  • Explorar noves formes narratives per a diferents formats i mitjans, i aprendre a adaptar històries i continguts a les necessitats dels diferents públics i plataformes
  • Conèixer les eines i tecnologies més actuals per a la creació i difusió de continguts narratius transmèdia i audiovisuals per a les xarxes socials
  • Desenvolupar projectes narratius transmèdia i audiovisuals, amb un enfocament innovador i adaptat a les necessitats dels diferents públics i plataformes
Competències
Algunes de les competències són:
  • Habilitat per a la creació de contingut transmèdia i per a diferents plataformes
  • Coneixements de redacció efectiva per a diferents plataformes
  • Tècniques per a la creació de contingut audiovisual atractiu
  • Coneixements de llenguatges audiovisuals per a xarxes socials
  • Habilitat per crear estructures narratives efectives i diferents
  • Capacitat per utilitzar diferents tecnologies i eines digitals
  • Habilitat per a l'optimització del contingut de les xarxes socials
+ vegeu més

Titulació obtinguda

Els estudiants que finalitzin els estudis de formació permanent obtindran, en funció del programa cursat, el títol de màster de formació permanent, el diploma d'especialització o el diploma d'expert. Els estudiants que superin altres cursos de formació continuada rebran el certificat corresponent.
Campus i seus: Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
UOC, sede 22@
Rambla del Poblenou, 156 08018 Barcelona
UOC, sede Lleida
C/ Canyeret, 12, 2a planta 25007 Lleida
UOC, sede Madrid
Plaza de las Cortes, 4 28010 Madrid
UOC, sede Palma
C/ d'Ausiàs March, 11 07003 Palma (Illes Balears)
UOC, sede Reus
Plaça del Baluard, 3 43201 Reus (Tarragona)
UOC, sede Salt
C/ Sant Antoni, 1, 1a. planta 17190 Salt (Girona)
+ vegeu més seus
X