Diploma d'Expert de Comunicació de Marques (Brand Planning)

1059 Persones estan visitant aquest curs
Preu 1.860 €
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Diploma d'Expert de Comunicació de Marques (Brand Planning)
Sol·licita informació
Postgrau
On-line
15 crèdits
Preu 1.860 €

Descripció

Fracciona fàcil!
En entorns altament competitius, tant en línia com fora de línia, els anunciants busquen professionals especialitzats que els ajudin a posicionar o reposicionar les seves marques per assolir els objectius de publicitat i màrqueting.
Des de la creació i construcció de la identitat d'una marca (naming, disseny, arquitectura) fins a les estratègies de creixement més avançades (growth hacking) i de dotació de continguts (branded content), els estudiants adquiriran les competències necessàries per incorporar-se o actualitzar-se a aquest àmbit.
El curs d'especialització de Comunicació de Marques (Brand Planning) té una durada d'un semestre acadèmic i ofereix una formació actualitzada, d'alt nivell i rigor acadèmic, impartida per professionals en actiu que estan al dia de les tendències, les tècniques i les eines per a la optimització de la construcció de marca (branding).
Aquest curs d´especialització forma part del màster universitari d´Estratègia i Creativitat en Publicitat. Això significa que, si més endavant els estudiants es troben en condicions de matricular-se al màster, podran convalidar les tres assignatures del curs.
+ vegeu més

Temari

Branding i growth hacking 5 ECTS
  • Creació de marca
  • Creació de nom (naming)
  • Cultura corporativa i valors de marca
  • Identitat visual
  • Arquitectura de marca
  • Estratègia de marca
  • Pla de construcció de marca (branding)
  • Desenvolupament de marca
  • Públic objectiu (target)
  • Dinamització de creixement (growth hacking)
  • Diagnòstic
  • Optimització del creixement
  • Acceleració del creixement
Màrqueting de continguts i branded content 5 ECTS
  • Màrqueting de continguts
    • Planificació de lestratègia de continguts
    • Creació de continguts al servei de lestratègia de les marques
    • Continguts vinculats al posicionament de marca
  • Contingut de marca (branded content)
    • El contingut de marca dins de l'estratègia de comunicació
    • Tècniques
    • Tipologia de formats
    • Elaboració del pla de continguts
    • Disseny, creació i producció del contingut de marca
Publicitat en social mitjana 5 ECTS
  • Màrqueting en mitjans socials
    • Estratègia en màrqueting en mitjans socials
    • Tàctiques avançades en màrqueting en mitjans socials
    • Metodologies
  • Publicitat en mitjans socials
    • Models publicitaris i de contractació
    • Objectius i pressupostos als anuncis socials
    • Formats publicitaris als mitjans socials
    • Planificació de campanyes: pla Social Media Advertising
  • Com plantejar estratègies per a una campanya en línia
    • Casos d'èxit de campanyes a mitjans socials
    • Mesura de campanyes en mitjans socials
  • Creativitat aplicada a mitjans socials
    • Característiques de les principals xarxes socials com a eines publicitàries
    • Claus creatives de la viralitat publicitària
    • Estudis de cas.
    • Tendències.
+ vegeu més

Destinataris

Perfils:
El curs d'especialització de comunicació de marques (Brand Planning) està dissenyat per a perfils professionals molt diversos que estiguin interessats a especialitzar-se en les noves formes de comunicació de marca i tipus de publicitat. Des de tècnics de departaments de comunicació d'empreses o institucions anunciants, passant per treballadors vinculats a empreses proveïdores del sector publicitari (estudis de disseny o fotogràfics, productores audiovisuals, instituts de recerca de mercats, gabinets de comunicació i relacions públiques, etc.), fins i tot personal dedicat al màrqueting o al món de l'empresa en general. També pot interessar aquells professionals en actiu que vulguin actualitzar coneixements, adquirir nous llenguatges i/o progressar en la seva carrera laboral dins d'agències i departaments de màrqueting i publicitat.
A qui s'adreça
• Graduats o llicenciats en disciplines de les Ciències de la Informació o de la Comunicació que es vulguin dedicar a la publicitat i la comunicació de marca o actualitzar els seus coneixements en aquest àmbit.
• També graduats d'altres titulacions (com Empresa, Màrqueting, Disseny...) o professionals que vulguin especialitzar-se en la comunicació de marca.
Sortides professionals
• Brand shaper: diferència entre el màrqueting de continguts i el contingut de marca (branded content), i assessora en la creació i gestió de marques.
• Phygital strategist: coneix en profunditat l'ecosistema publicitari digital, el posicionament de les marques i les possibilitats que ofereixen els dispositius actuals al món físic i digital.
• Growth hacker: és responsable global de creixement i desenvolupament de negoci digital i engloba les tasques d'anàlisi, programació, màrqueting, publicitat i creativitat.
• Creador de continguts: domina les claus de la narració persuasiva transmèdia en benefici de les marques.
+ vegeu més

Requisits

Requisits d'accés
Per cursar el programa cal tenir una titulació universitària prèvia. En cas de no tenir una titulació universitària prèvia es pot accedir al programa a través del reconeixement de l'experiència professional següent: un mínim d'un any d'experiència al sector publicitari i de la comunicació, treballant en creativitat, planificació estratègica, comptes, mitjans o creació de continguts.
Coneixements previs
No es requereixen coneixements previs

Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573

Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h

Metodologia

Online.

Idiomes en els quals s'imparteix

Espanyol, Català.

Durada

Inici: 10 de març 2025.

Objectius

Objectius
• Reconéixer tots els aspectes vinculats a la creació d'una marca
• Dissenyar un pla estratègic per al desenvolupament i la gestió de marques
• Presentar un pla de growth hacking
• Gestionar la planificació estratègica i creativa de continguts de marca
• Crear continguts al servei de l"estratègia de les marques
• Elaborar un pla de continguts
• Proposar estratègies per a la gestió de la presència de les marques als social media
• Elaborar continguts creatius i dissenyar i planificar campanyes de social media advertising que responguin al pla de social media marketing de l'anunciant
• Dominar els processos i formats publicitaris en social media, així com les modalitats de contractació
Algunes de les competències són
• Identificar les característiques, els atributs, els components, l'estructura i les possibilitats de la comunicació publicitària actual
• Produir continguts creatius, en diferents formats i formes narratives, que s'adeqüin a les singularitats dels mitjans, canals o plataformes de comunicació i connectin amb els seus públics i audiències
• Formular i executar l"estratègia de comunicació publicitària que s"adapti als objectius i la finalitat fixats, així com establir protocols d"actuació i planificar la divisió per tasques i la seva assignació
• Desenvolupar una capacitat analítica que permeti avaluar, ajustar i adaptar les accions empreses, optimitzar els resultats assolits, gestionar situacions de crisi o detectar noves oportunitats estratègiques
+ vegeu més

Titulació obtinguda

Els estudiants que finalitzin els estudis de formació permanent obtindran, en funció del programa cursat, el títol de màster de formació permanent, el diploma d'especialització o el diploma d'expert. Els estudiants que superin altres cursos de formació continuada rebran el certificat corresponent.

Lloc on s'imparteix el curs

Online.
Campus i seus: Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
UOC, sede 22@
Rambla del Poblenou, 156 08018 Barcelona
UOC, sede Lleida
C/ Canyeret, 12, 2a planta 25007 Lleida
UOC, sede Madrid
Plaza de las Cortes, 4 28010 Madrid
UOC, sede Palma
C/ d'Ausiàs March, 11 07003 Palma (Illes Balears)
UOC, sede Reus
Plaça del Baluard, 3 43201 Reus (Tarragona)
UOC, sede Salt
C/ Sant Antoni, 1, 1a. planta 17190 Salt (Girona)
+ vegeu més seus
X