Diploma d'Especialització de Trastorns de la Parla i del Llenguatge

1051 Persones estan visitant aquest curs
Preu 3.330 €
Sol·licita informació
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Diploma d'Especialització de Trastorns de la Parla i del Llenguatge
Sol·licita informació
Postgrau
On-line
30 crèdits
Preu 3.330 €

Descripció

10% descompte!
El postgrau de Trastorns de parla i llenguatge pertany a l'itinerari del Màster Universitari de Dificultats de l'Aprenentatge i Trastorns del Llenguatge. Se centra a oferir una formació especialitzada sobre els trastorns de la parla i del llenguatge més freqüents a l'edat escolar i la seva intervenció.
Al mòdul bàsic, les assignatures analitzen els fonaments neurològics i cognitius del llenguatge, es mostren tots els recursos i estratègies de què disposa el sistema educatiu per atendre els trastorns de la parla i del llenguatge i s'analitzen els processos d'ensenyament i aprenentatge escolar per optimitzar els aprenentatges dels nens.
Les assignatures de l'especialitat es concentren a mostrar el procés d'avaluació típica del llenguatge, proporcionar les eines i estratègies per avaluar el llenguatge oral i oferir la descripció, identificació i intervenció dels trastorns de la parla i del llenguatge (dislàlia, disglòssia, disfèmia) , retard del llenguatge, TEL, etc.).
+ vegeu més

Temari

El postgrau de Trastorns de la parla i del llenguatge consta d'una càrrega lectiva de 30 crèdits ECTS repartits en 6 assignatures obligatòries, de 5 crèdits ECTS cadascuna.
Aquest postgrau es cursa en dos semestres (1 any):
Semestre 1:
Bases d'atenció a la diversitat (5 crèdits ECTS)
  • Conceptes generals: dificultats daprenentatge, educació especial, atenció a la diversitat.
  • Marc legal per atendre la diversitat.
  • Recursos per atendre la diversitat: centres ordinaris, especials; serveis externs.
  • Professorat: tipus i funcions, modalitats dintervenció i treball en equip per atendre la diversitat.
  • Alumnat amb dificultats daprenentatge.
  • La pràctica de latenció a la diversitat: organització i currículum, mesures ordinàries i específiques per a les necessitats específiques de suport educatiu.
Processos afectius, motivacionals i socials (5 crèdits ECTS)
  • La resposta educativa a la diversitat a lescola inclusiva i els processos de construcció de significat i datribució de sentit.
  • Factors motivacionals, afectius i relacionals implicats en laprenentatge escolar.
  • Factors relacionals que intervenen en laprenentatge escolar: la interacció professor-alumne i la influència educativa.
  • Factors relacionals que intervenen en laprenentatge escolar: laprenentatge cooperatiu com a estratègia datenció a la diversitat.
Fonaments neurocognitius de l'aprenentatge i del llenguatge (5 crèdits ECTS)
  • Bases cognitives de laprenentatge i la memòria.
  • Bases neuroanatòmiques de laprenentatge i la memòria.
  • Bases cognitives del llenguatge.
  • Bases neuroanatòmiques del llenguatge.
Semestre 2:
Trastorns de la parla i de la veu (5 crèdits ECTS)
  • Trastorns de parla i articulació. Extensió i límits del trastorn fonològic i del trastorn darticulació. Classificació, avaluació i intervenció.
  • Disglòssia. Classificació etiològica de les disglòssies i intervenció logopèdica.
  • Disfèmia. Definició del concepte de disfèmia, estratègies davaluació i tractament.
  • Disfonia. Definició del concepte de disfonia. Detecció, intervenció i estratègies de prevenció.
Trastorns del llenguatge oral (5 crèdits ECTS)
  • Els trastorns del llenguatge oral. Trastorns dorigen congènit. Trastorns adquirits.
  • Processos de gnosi i de praxi
  • Processos psicolingüístics responsables de la forma del llenguatge: trastorn de programació fonològica (TPF).
  • Processos psicolingüístics responsables de la forma del llenguatge: trastorn fonològico-sintàctic (TFS).
  • Processos psicolingüístics responsables de la pragmàtica del llenguatge: trastorn semàntico-pragmàtic (TSP).
  • El trastorn específic del llenguatge: definició. Prevalença. El retard i el trastorn del llenguatge.
  • Variabilitat entre els nens amb TEL. Classificacions. Factors que determinen el TEL. Bases biològiques del TEL. Factors genètics. Neurobiologia del TEL.
  • Aproximacions teòriques al trastorn.
  • Avaluació i identificació dels nens amb TEL. Criteris diagnòstics. Criteris clínics. Criteris científics. Criteris d'inclusió/exclusió.
  • Plantejaments per a la intervenció en el llenguatge oral. Definint un marc: dun marc lingüístic a un marc centrat en el desenvolupament global. Programes basats en l?evidència.
Adquisició i avaluació del llenguatge (5 crèdits ECTS)
  • Perspectives teòriques sobre ladquisició del llenguatge.
  • L´etapa prelingüística. Bases socials, perceptives i cognitives del desenvolupament del llenguatge i la comunicació.
  • Desenvolupament de la producció fonològica: el període prelingüístic. Adquisició fonològica al període lingüístic: fonologia de les primeres paraules i expansió fonològica.
  • Desenvolupament lèxic i semàntic. Comprensió i producció de les primeres paraules.
  • Desenvolupament de la morfologia i la sintaxi. Fases en el desenvolupament morfosintàctic.
  • Les primeres combinacions de paraules: la parla telegràfica.
  • Cap a l'estructura sintàctica: expansions a partir de les primeres combinacions.
  • Les modalitats oracionals: el desenvolupament de la negació i la interrogació. Combinació d'oracions: les oracions compostes.
  • Els desenvolupaments posteriors: més enllà de les habilitats lingüístiques bàsiques. El desenvolupament del discurs.
  • Avaluació i diagnòstic del llenguatge oral. Els procediments davaluació en llenguatge oral.
+ vegeu més

Destinataris

A qui s'adreça:
  • El postgrau s'adreça fonamentalment a professionals de l'ensenyament i la logopèdia. Concretament, la formació que s'ofereix s'adreça a professionals que es volen especialitzar en trastorns del llenguatge i de la parla. Per aquest motiu, les àrees de treball es concentren en l'àmbit educatiu formal, com ara mestres d'educació especial especialistes en audició i llenguatge o logopedes a centres d'ensenyament primari ordinaris i centres específics d'educació especial, o equips multiprofessionals, com les unitats de suport a l'educació especial (USEE), els centres de recursos educatius per a deficients auditius (CREDA), els centres de recursos educatius per a deficients visuals (CREDV), etc.
  • A més, s'adreça a altres professionals de l'àmbit educatiu (pedagogs, psicòlegs i psicopedagogs) que generalment fan el treball en equips psicopedagògics (equips d'atenció primària, EAP; CREDA) o departaments d'orientació. A aquests professionals el postgrau els proporciona uns coneixements molt adequats per poder guiar, orientar i assessorar els professionals que intervenen directament als alumnes amb dificultats d'aprenentatge.
  • Finalment, el màster també s'adreça a altres professionals relacionats amb la valoració de les dificultats d'aprenentatge i la intervenció per solucionar-les (terapeutes ocupacionals, educadors socials, treballadors socials, etc.). Els professionals d?aquests perfils intervenen directament o indirectament en infants que tenen dificultats, tant en l?àmbit del sistema educatiu formal com en l?entorn educatiu no formal, i fins i tot en àmbits més clínics.
+ vegeu més

Requisits

Requisits acadèmics
Els programes de Formació de Postgrau: Màster en Formació Permanent (fins ara Màster Propi), Diploma d'Especialització (fins ara Diploma de Postgrau) i Diploma d'expert (fins ara Especialització) requereixen titulació universitària prèvia per accedir-hi (RD 822/2021) o experiència laboral o professional amb nivell competencial equivalent a la formació acadèmica universitària (LOSU).
Experiència laboral o professional requerida:
  • Tenir 12 mesos a temps complet o 2 anys a temps parcial d'experiència laboral i/o professional als àmbits:
    • Educació
    • Educació social
    • Treball social
    • Teràpia ocupacional
    • Psicologia
    • Logopèdia
    • Pedagogia
    • Psicopedagogia
  • Tenir experiència amb atenció a la infància durant 12 mesos a temps complet o 2 anys a temps parcial
Coneixements previs
No es requereixen coneixements previs
+ vegeu més

Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573

Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h

Metodologia

Online.

Idiomes en els quals s'imparteix

Espanyol, Català.

Durada

Inici: 10 de març 2025.

Objectius

L'objectiu fonamental és oferir una formació especialitzada en la identificació de les dificultats de l'aprenentatge i en la intervenció educativa:
Analitzar els aspectes fonamentals del desenvolupament, l'aprenentatge escolar i les prescripcions normatives i curriculars per ajustar l'atenció educativa als infants amb trastorns de la parla i del llenguatge
Oferir una formació per identificar i valorar les diferències individuals dels nens que tenen trastorns de la parla i del llenguatge
Proporcionar les estratègies, els procediments i els recursos més adequats per a la intervenció psicoeducativa en els casos de trastorns de la parla i del llenguatge
Proporcionar una formació per poder dissenyar, desenvolupar i avaluar propostes dintervenció ajustades a les necessitats educatives dels nens amb trastorns de la parla i del llenguatge
Algunes competències són
  • Capacitat per comprendre les bases neuroanatòmiques, fisiològiques i cognitives de laprenentatge i del llenguatge i la seva relació amb les dificultats daprenentatge i els trastorns del llenguatge
  • Capacitat per utilitzar els coneixements adquirits sobre els processos afectius, motivacionals i socials que incideixen en el procés d'aprenentatge escolar dels alumnes amb dificultats d'aprenentatge i trastorns del llenguatge, per a la identificació, l'anàlisi i la valoració i per a l'elaboració de criteris d'intervenció educativa que optimitzin aquests processos
  • Capacitat per seleccionar adequadament els diferents procediments i recursos de què disposa el sistema educatiu per a l'atenció de les dificultats d'aprenentatge i els trastorns del llenguatge
+ vegeu més

Titulació obtinguda

Els estudiants que finalitzin els estudis de formació permanent obtindran, en funció del programa cursat, el títol de màster de formació permanent, el diploma d'especialització o el diploma d'expert. Els estudiants que superin altres cursos de formació continuada rebran el certificat corresponent.
Diploma d'Especialització de Trastorns de la Parla i del Llenguatge
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Campus i seus: Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
UOC, sede 22@
Rambla del Poblenou, 156 08018 Barcelona
UOC, sede Lleida
C/ Canyeret, 12, 2a planta 25007 Lleida
UOC, sede Madrid
Plaza de las Cortes, 4 28010 Madrid
UOC, sede Palma
C/ d'Ausiàs March, 11 07003 Palma (Illes Balears)
UOC, sede Reus
Plaça del Baluard, 3 43201 Reus (Tarragona)
UOC, sede Salt
C/ Sant Antoni, 1, 1a. planta 17190 Salt (Girona)
+ vegeu més seus
Sol·licita informació
X