Diploma d'Especialització de Trastorns del Desenvolupament

Preu 3.330 €
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Diploma d'Especialització de Trastorns del Desenvolupament
Sol·licita informació
Postgrau
On-line
30 crèdits
Preu 3.330 €

Descripció

Fracciona fàcil!
El Diploma de postgrau de Trastorns del Desenvolupament pertany a l'itinerari del Màster Universitari de Dificultats de l'Aprenentatge i Trastorns del Llenguatge. Se centra a oferir una formació especialitzada sobre els trastorns del desenvolupament més freqüents i la seva intervenció escolar.
Al mòdul bàsic, les assignatures analitzen els fonaments neurològics i cognitius del llenguatge, es mostren tots els recursos i estratègies amb què compta el sistema educatiu per atendre els trastorns de la parla i del llenguatge i s'analitzen els processos d'ensenyament i aprenentatge escolar per optimitzar els aprenentatges dels nens.
Les assignatures de l'especialitat es concentren a descriure els diferents trastorns del desenvolupament, proporcionar les eines i estratègies per a la identificació i la intervenció dels trastorns del desenvolupament.
+ vegeu més

Temari

El postgrau de Trastorns del desenvolupament consta d"una càrrega lectiva de 30 crèdits ECTS repartits en 6 assignatures obligatòries, de 5 crèdits ECTS cadascuna.
Aquest postgrau es cursa en dos semestres (1 any):
Semestre 1:
Bases d'atenció a la diversitat (5 crèdits ECTS)
  • Conceptes generals: dificultats daprenentatge, educació especial, atenció a la diversitat.
  • Marc legal per atendre la diversitat.
  • Recursos per atendre la diversitat: centres ordinaris, especials; serveis externs.
  • Professorat: tipus i funcions, modalitats dintervenció i treball en equip per atendre la diversitat.
  • Alumnat amb dificultats daprenentatge.
  • La pràctica de latenció a la diversitat: organització i currículum, mesures ordinàries i específiques per a les necessitats específiques de suport educatiu.
Processos afectius, motivacionals i socials (5 crèdits ECTS)
  • La resposta educativa a la diversitat a lescola inclusiva i els processos de construcció de significat i datribució de sentit.
  • Factors motivacionals, afectius i relacionals implicats en laprenentatge escolar.
  • Factors relacionals que intervenen en laprenentatge escolar: la interacció professor-alumne i la influència educativa.
  • Factors relacionals que intervenen en laprenentatge escolar: laprenentatge cooperatiu com a estratègia datenció a la diversitat.
Fonaments neurocognitius de l'aprenentatge i del llenguatge (5 crèdits ECTS)
  • Bases cognitives de laprenentatge i la memòria.
  • Bases neuroanatòmiques de laprenentatge i la memòria.
  • Bases cognitives del llenguatge.
  • Bases neuroanatòmiques del llenguatge.
Semestre 2:
Dèficits d'atenció i trastorns de conducta (5 crèdits ECTS)
  • Dificultats de regulació del comportament. La conducta problemàtica.
  • Dèficits i trastorns de latenció. Definició i caracterització bàsica.
  • Comorbiditats.
  • Bases biològiques dels dèficits datenció. Factors que determinen els trastorns de latenció. Factors neurobiològics i genètics.
  • Intervenció educativa. Orientacions generals i propostes didàctiques concretes.
Discapacitat i sobredotació intel·lectual i TEA (5 crèdits ECTS)
  • La discapacitat intel·lectual. Classificació, terminologia i semàntica. Factors que determinen la discapacitat intel·lectual. Identificació i intervenció a les persones amb discapacitat intel·lectual.
  • Els trastorns de l?espectre autista. Aspectes teòrics. Eixos dintervenció. Neurodiversitats: L'autisme i l'auge del pluralisme neurològic.
  • La sobredotació. Altes capacitats intel·lectuals. Com afavorir laprenentatge i la motivació.
  • Models i teories dintervenció educativa. Orientacions i pautes educatives.
Discapacitat sensorial i motriu (5 crèdits ECTS)
  • El sistema visual: Factors que determinen la discapacitat visual.
  • Intervenció amb els alumnes amb discapacitat visual: Recursos personals (interns i externs al centre). Recursos materials, ajuts tècnics.
  • Necessitats especials dels alumnes amb discapacitat visual a les diferents àrees del currículum ordinari.
  • L'audició: factors que determinen la discapacitat auditiva. Detecció i diagnòstic.
  • Desenvolupament de la comunicació i el llenguatge. Laprenentatge i el desenvolupament cognitiu. Desenvolupament personal i social.
  • Intervenció des del context: família i centre educatiu.
  • Discapacitat motriu: Factors que determinen la discapacitat motriu.
  • Identificació i valoració de les necessitats educatives dels infants amb discapacitat motriu.
  • Intervenció a l'alumnat amb discapacitat motriu. Recursos i estratègies educatives. Àmbits i modalitats dintervenció.
+ vegeu més

Destinataris

A qui s'adreça
  • El Diploma de Postgrau s'adreça fonamentalment a professionals de l'ensenyament i la psicologia (mestres, professors, psicòlegs, pedagogs i psicopedagogs). Concretament, la formació que s'ofereix s'adreça a mestres que es volen especialitzar en trastorns del desenvolupament. Per aquest motiu, les àrees de treball es concentren en l'àmbit educatiu formal, com a mestres d'educació especial especialistes en audició i llenguatge en centres d'ensenyament primari ordinaris i centres específics d'educació especial, o en equips multiprofessionals, com ara les unitats de suport a l'educació especial (USEE), els centres de recursos educatius per a deficients auditius (CREDA), els centres de recursos educatius per a deficients visuals (CREDV), etc.
  • A més, s'adreça a altres professionals de l'àmbit educatiu (pedagogs, psicòlegs i psicopedagogs) que generalment fan el treball en equips psicopedagògics (equips d'atenció primària, EAP; CREDA) o departaments d'orientació. A aquests professionals el postgrau els proporciona uns coneixements molt adequats per poder guiar, orientar i assessorar els professionals que intervenen directament als alumnes amb dificultats d'aprenentatge.
  • Finalment, el Diploma també s'adreça a altres professionals relacionats amb la valoració de les dificultats d'aprenentatge i la intervenció per solucionar-les (logopedes, terapeutes ocupacionals, educadors socials, treballadors socials, etc.). Els professionals d"aquests perfils intervenen directament o indirectament en infants que tenen dificultats, tant en l"àmbit del sistema educatiu formal com en l"entorn educatiu no formal, i fins i tot en àmbits més clínics.
+ vegeu més

Requisits

Coneixements previs
  • No es requereixen coneixements previs

Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573

Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h

Idiomes en els quals s'imparteix

Espanyol, Català.

Durada

Inici: 10 de març 2025.

Objectius

L'objectiu fonamental és oferir una formació especialitzada en la identificació de les dificultats de l'aprenentatge i la intervenció educativa. Per aconseguir-ho, se centra fonamentalment en els elements següents:
  • Analitzar els aspectes fonamentals del desenvolupament, de laprenentatge escolar i de les prescripcions normatives i curriculars per ajustar latenció educativa als nens amb trastorns del desenvolupament.
  • Oferir una formació per identificar i valorar les diferències individuals dels nens que tenen trastorns del desenvolupament.
  • Proporcionar les estratègies, els procediments i els recursos més adients per a la intervenció psicoeducativa en els casos de trastorns del desenvolupament.
  • Proporcionar una formació per poder dissenyar, desenvolupar i avaluar propostes dintervenció ajustades a les necessitats educatives
Competències específiques
  • Capacitat per comprendre les bases neuroanatòmiques, fisiològiques i cognitives de laprenentatge i del llenguatge i la seva relació amb les dificultats daprenentatge i els trastorns del llenguatge.
  • Capacitat per utilitzar els coneixements adquirits sobre els processos afectius, motivacionals i socials que incideixen en el procés d'aprenentatge escolar dels alumnes amb dificultats d'aprenentatge i trastorns del llenguatge, per a la identificació, l'anàlisi i la valoració i per a l'elaboració de criteris d'intervenció educativa que optimitzin aquests processos.
  • Capacitat per seleccionar adequadament els diferents procediments i recursos de què disposa el sistema educatiu per a l'atenció de les dificultats d'aprenentatge i els trastorns del llenguatge
+ vegeu més

Titulació obtinguda

Els estudiants que finalitzin els estudis de formació permanent obtindran, en funció del programa cursat, el títol de màster de formació permanent, el diploma d'especialització o el diploma d'expert. Els estudiants que superin altres cursos de formació continuada rebran el certificat corresponent. ​
Campus i seus: Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
UOC, sede 22@
Rambla del Poblenou, 156 08018 Barcelona
UOC, sede Lleida
C/ Canyeret, 12, 2a planta 25007 Lleida
UOC, sede Madrid
Plaza de las Cortes, 4 28010 Madrid
UOC, sede Palma
C/ d'Ausiàs March, 11 07003 Palma (Illes Balears)
UOC, sede Reus
Plaça del Baluard, 3 43201 Reus (Tarragona)
UOC, sede Salt
C/ Sant Antoni, 1, 1a. planta 17190 Salt (Girona)
+ vegeu més seus
X