Diploma d'Especialització de Tecnologies de l'Edició Digital (UOC)
1087 Persones estan visitant aquest curs
Preu 3.565 €
Sol·licita informació
Diploma d'Especialització de Tecnologies de l'Edició Digital (UOC)
Sol·licita informació
Informació del curs
Postgrau
On-line
30 crèdits
Preu 3.565 €
Descripció
El Diploma d´Especialització en Tecnologies de l´Edició Digital (UOC) té un enfocament eminentment professionalitzador i pràctic.
- Domina el programari i les eines del màrqueting digital.
- Crea llibres per a múltiples perfils de lectors.
- Aprèn amb els millors professors del sector.
Temari
Aquest diploma d'especialització consta de sis assignatures obligatòries de 5 crèdits ECTS. El diploma d'especialització es cursa en dos semestres:
1r. semestre
Disseny i edició de còmics (5 ECTS)
En aquesta assignatura descobriràs les particularitats del disseny i l'edició del còmic, en diverses variants culturals, i aprendràs a editar les teves pròpies creacions. El plantejament docent, eminentment pràctic, t'equiparà en el reconeixement de gèneres i formats del còmic, i en la preparació dels materials gràfics i textuals per a la maquetació d'obres mitjançant eines i tècniques digitals.
Disseny i producció editorial (5 ECTS)
En aquesta assignatura aprendràs a planejar, dissenyar i produir un llibre imprès, així com estratègies per dissenyar una col·lecció. Treballaràs la selecció i combinació tipogràfica, i el disseny i maquetació de pàgines interiors i cobertes. Estudiaràs macro i microtipografia, i coneixeràs els materials per a la impressió i l'enquadernació.
Edició en EPUB I (5 ECTS)
En aquesta assignatura duràs a terme el teu propi projecte d'edició d'un llibre electrònic, en el format EPUB. Comprendràs les bases tècniques que sustenten l'edició digital i adquiriràs el coneixement bàsic dels llenguatges d'edició HTML i CSS. Aprendràs a treballar amb programari de qualitat i en formats lliures, i comprendràs com s'ha de fer la transició cap a la indexació total i la web semàntica. El curs té com a objectiu habilitar-te per construir i editar llibres digitals complets, en el format estàndard i amb totes les garanties de qualitat tècnica.
2n. semestre
Edició en EPUB II (5 ECTS)
En aquesta l'assignatura s'apliquen en un flux de treball real els coneixements tècnics adquirits en Edició en EPUB I, posant especial atenció en el flux de treball editorial i les baules de la cadena de realització de llibres electrònics. Et capacitaràs per crear un EPUB des de zero, atenent a totes les particularitats que els llenguatges tècnics demanen.
Dispositius, plataformes i models de negoci (5 ECTS)
En aquesta assignatura estudiaràs les característiques i l'evolució de les principals plataformes, dispositius i models de negoci d'ebooks i audiollibres existents en l'actualitat. Parlarem sobre el mercat i el perfil del lector digital; analitzarem els models de venda unitària, subscripció, préstec digital, etc.; compararem les diferents plataformes, dispositius i aplicacions de lectura i àudio, i incidirem en la importància de gestionar bé les metadades per facilitar la traçabilitat dels continguts.
Distribució, màrqueting i comercialització (5 ECTS)
En aquesta assignatura aprendràs a dissenyar estratègies de distribució i comercialització de llibres digitals i audiollibres en mercats globalitzats. A partir de l'estudi de casos i de l'elaboració de projectes, adquiriràs coneixements avançats de màrqueting digital i practicaràs l'ús d'eines 2.0 gratuïtes i solucions de codi obert. Comprendràs la importància de les metadades i de l'optitmizació per a motors de cerca per a la venda de llibres, descobriràs el potencial d'una àmplia tipologia de modalitats de màrqueting 2.0 i aprendràs a interpretar analítiques per a millorar la teva estratègia en línia.
1r. semestre
Disseny i edició de còmics (5 ECTS)
En aquesta assignatura descobriràs les particularitats del disseny i l'edició del còmic, en diverses variants culturals, i aprendràs a editar les teves pròpies creacions. El plantejament docent, eminentment pràctic, t'equiparà en el reconeixement de gèneres i formats del còmic, i en la preparació dels materials gràfics i textuals per a la maquetació d'obres mitjançant eines i tècniques digitals.
Disseny i producció editorial (5 ECTS)
En aquesta assignatura aprendràs a planejar, dissenyar i produir un llibre imprès, així com estratègies per dissenyar una col·lecció. Treballaràs la selecció i combinació tipogràfica, i el disseny i maquetació de pàgines interiors i cobertes. Estudiaràs macro i microtipografia, i coneixeràs els materials per a la impressió i l'enquadernació.
Edició en EPUB I (5 ECTS)
En aquesta assignatura duràs a terme el teu propi projecte d'edició d'un llibre electrònic, en el format EPUB. Comprendràs les bases tècniques que sustenten l'edició digital i adquiriràs el coneixement bàsic dels llenguatges d'edició HTML i CSS. Aprendràs a treballar amb programari de qualitat i en formats lliures, i comprendràs com s'ha de fer la transició cap a la indexació total i la web semàntica. El curs té com a objectiu habilitar-te per construir i editar llibres digitals complets, en el format estàndard i amb totes les garanties de qualitat tècnica.
2n. semestre
Edició en EPUB II (5 ECTS)
En aquesta l'assignatura s'apliquen en un flux de treball real els coneixements tècnics adquirits en Edició en EPUB I, posant especial atenció en el flux de treball editorial i les baules de la cadena de realització de llibres electrònics. Et capacitaràs per crear un EPUB des de zero, atenent a totes les particularitats que els llenguatges tècnics demanen.
Dispositius, plataformes i models de negoci (5 ECTS)
En aquesta assignatura estudiaràs les característiques i l'evolució de les principals plataformes, dispositius i models de negoci d'ebooks i audiollibres existents en l'actualitat. Parlarem sobre el mercat i el perfil del lector digital; analitzarem els models de venda unitària, subscripció, préstec digital, etc.; compararem les diferents plataformes, dispositius i aplicacions de lectura i àudio, i incidirem en la importància de gestionar bé les metadades per facilitar la traçabilitat dels continguts.
Distribució, màrqueting i comercialització (5 ECTS)
En aquesta assignatura aprendràs a dissenyar estratègies de distribució i comercialització de llibres digitals i audiollibres en mercats globalitzats. A partir de l'estudi de casos i de l'elaboració de projectes, adquiriràs coneixements avançats de màrqueting digital i practicaràs l'ús d'eines 2.0 gratuïtes i solucions de codi obert. Comprendràs la importància de les metadades i de l'optitmizació per a motors de cerca per a la venda de llibres, descobriràs el potencial d'una àmplia tipologia de modalitats de màrqueting 2.0 i aprendràs a interpretar analítiques per a millorar la teva estratègia en línia.
Destinataris
A qui es dirigeix:
El programa ha estat dissenyat amb mires eminentment professionalitzadores i té com a objectiu promoure l'ocupabilitat dels estudiants. Així, aposta per la formació de professionals emprenedors i amb alta capacitat d'adaptació i d'innovació, que és el que reclama avui el sector del llibre, immers en un procés profund de canvi. Per això, s'adreça tant a estudiants com a professionals que vulguin adquirir, completar o actualitzar la seva formació en la gestió, distribució, comercialització i màrqueting del llibre en paper i digital.
Sortides professionals
El programa s?orienta a millorar i complementar l?activitat professional que ja desenvolupin els estudiants.
- Editors
- Creadors (escriptors, il·lustradors, traductors)
- Informàtics
- Periodistes
- Gestors de màrqueting editorial
- Dissenyadors i creadors de continguts digitals
- Gestors culturals
El programa ha estat dissenyat amb mires eminentment professionalitzadores i té com a objectiu promoure l'ocupabilitat dels estudiants. Així, aposta per la formació de professionals emprenedors i amb alta capacitat d'adaptació i d'innovació, que és el que reclama avui el sector del llibre, immers en un procés profund de canvi. Per això, s'adreça tant a estudiants com a professionals que vulguin adquirir, completar o actualitzar la seva formació en la gestió, distribució, comercialització i màrqueting del llibre en paper i digital.
Sortides professionals
El programa s?orienta a millorar i complementar l?activitat professional que ja desenvolupin els estudiants.
Requisits
Requisits acadèmics:
Els programes de Formació de Postgrau: Màster en Formació Permanent (fins ara Màster Propi), Diploma d'Especialització (fins ara Diploma de Postgrau) i Diploma d'expert (fins ara Especialització) requereixen de titulació universitària prèvia per accedir-hi (RD 822/2021) o experiència laboral o profesional amb nivell competencial equivalent a la formació acadèmica universitària (LOSU).
Per la via d'accés d'experiència laboral cal acreditar un mínim de 1 any d'experiència en el sector editorial, com a mínim en una de les àrees següents: editor, maquetador, programador d'EPUB, creador de continguts de màrqueting editorial o tècnic de l'àrea de comercialització.
Coneixements previs:
És recomanable tenir unes competències bàsiques d'informàtica i d'anglès.
Els programes de Formació de Postgrau: Màster en Formació Permanent (fins ara Màster Propi), Diploma d'Especialització (fins ara Diploma de Postgrau) i Diploma d'expert (fins ara Especialització) requereixen de titulació universitària prèvia per accedir-hi (RD 822/2021) o experiència laboral o profesional amb nivell competencial equivalent a la formació acadèmica universitària (LOSU).
Per la via d'accés d'experiència laboral cal acreditar un mínim de 1 any d'experiència en el sector editorial, com a mínim en una de les àrees següents: editor, maquetador, programador d'EPUB, creador de continguts de màrqueting editorial o tècnic de l'àrea de comercialització.
Coneixements previs:
És recomanable tenir unes competències bàsiques d'informàtica i d'anglès.
Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573
Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h
Idiomes en els quals s'imparteix
Castellà, Català.
Durada
Inici: A consultar.
Objectius
Objectius
- Comprendre el canvi de paradigma que suposa el pas del llibre en paper al format digital dins el context de la societat de la informació.
- Adquirir una visió completa de les tecnologies actuals d'edicions en paper i digital.
- Aprendre a editar llibres a EPUB.
- Aprendre a dissenyar i produir còmics amb qualitat tècnica.
- Concebre de manera creativa projectes de llibre enriquit, amb àudio i vídeo.
- Conéixer la versatilitat dels diferents suports de lectura i els models de negoci associats.
- Saber conjugar els coneixements del món editorial tradicional amb les noves perspectives digitals.
- Comprendre el canvi de paradigma que suposa el pas del llibre en paper al format digital al context de la societat de la informació.
- Editar llibres a EPUB.
- Aprendre a conjugar els coneixements del món editorial tradicional amb les noves perspectives digitals.
- Processar i tractar materials gràfics i textuals.
- Aprendre a maquetar un còmic o un llibre il·lustrat amb eines i programari específic.
- Implementar el pas de les eines tradicionals de creació i edició a les digitals.
- Capacitat de proposar estratègies editorials d'acord amb el nou paradigma de creació, distribució i comercialització de continguts textuals a internet basat en les metadades.
Titulació obtinguda
Els estudiants que acabin els seus estudis de formació permanent obtindran, en funció del programa cursat, el títol de màster de formació permanent, el diploma d'especialització o el diploma d'expert.
Els estudiants que superin altres cursos de formació contínua rebran el certificat corresponent.
Diploma d'Especialització de Tecnologies de l'Edició Digital (UOC)
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Campus i seus: Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
UOC, sede 22@
Rambla del Poblenou, 156
08018
Barcelona
UOC, sede Lleida
C/ Canyeret, 12, 2a planta
25007
Lleida
UOC, sede Madrid
Plaza de las Cortes, 4
28010
Madrid
UOC, sede Palma
C/ d'Ausiàs March, 11
07003
Palma
(Illes Balears)
UOC, sede Reus
Plaça del Baluard, 3
43201
Reus
(Tarragona)
UOC, sede Salt
C/ Sant Antoni, 1, 1a. planta
17190
Salt
(Girona)
+ vegeu més seus