Diploma d´Especialització d´Estratègia de Dades i Business Analytics
1070 Persones estan visitant aquest curs
Preu 3.330 €
Sol·licita informació
Diploma d´Especialització d´Estratègia de Dades i Business Analytics
Sol·licita informació
Informació del curs
Postgrau
On-line
30 crèdits
Preu 3.330 €
Descripció
20% descompte!
L'estratègia de dades permet definir un full de ruta per a la nostra organització. Alhora, l'estratègia necessita palanques per demostrar que funciona i evangelitzar la resta de l'organització. Aquest és el rol dels casos dús.
El diploma d'especialització en línia d'Estratègia de Dades i Business Analytics us permetrà descobrir i aplicar casos d'ús d'analítica, i participar en l'estratègia de dades a professionals tant de perfil funcional com tècnic.
El programa té una durada d"un any i s"estructura a través de dues especialitzacions:
La UOC té més de vint anys d'experiència en la formació de professionals en línia a l'àmbit de la business intelligence.
L'estratègia de dades permet definir un full de ruta per a la nostra organització. Alhora, l'estratègia necessita palanques per demostrar que funciona i evangelitzar la resta de l'organització. Aquest és el rol dels casos dús.
El diploma d'especialització en línia d'Estratègia de Dades i Business Analytics us permetrà descobrir i aplicar casos d'ús d'analítica, i participar en l'estratègia de dades a professionals tant de perfil funcional com tècnic.
El programa té una durada d"un any i s"estructura a través de dues especialitzacions:
- E2. Estratègia de Dades (12 crèdits)
- E4. Anàlisi de Negoci (18 crèdits)
La UOC té més de vint anys d'experiència en la formació de professionals en línia a l'àmbit de la business intelligence.
Temari
El diploma d'especialització d'Estratègia de Dades i Business Analytics s'adreça a un perfil funcional i empresarial interessat a adquirir o completar la formació en mètodes, tècniques i eines d'anàlisi i mineria de dades i en la utilització de tecnologies d'intel·ligència de negoci, a nivell dusuari avançat. Així com conèixer eines i marc de referència que habiliten la transformació cap a una organització orientada a dades.
Especialitats i assignatures
E2. Estratègia de Dades
Especialitats i assignatures
E2. Estratègia de Dades
- Aquesta especialitat es dirigeix a proporcionar al professional de perfil més empresarial capacitats pràctiques per gestionar les dades com a actiu de valor per mitjà del govern de dades, així com per iniciar i liderar la transformació cap a una organització orientada a dades.
- Data governance (6 crèdits): en aquesta assignatura, l'estudiant es familiaritza amb el govern de dades, una pràctica que uneix persones, processos i tecnologia per canviar la manera com les dades són adquirides, gestionades, mantingudes, transformades en informació , compartits en el context de l'organització com a coneixement comú i sistemàticament obtinguts per l'empresa per millorar-ne la rendibilitat. L'estudiant treballa amb eines ofimàtiques (DOC, XLS, PPT) i eines especialitzades per al desenvolupament d'un programa de govern de dades (Trifacta, Collibra).
- Estratègia i cultura analítica (6 crèdits): en aquesta assignatura, l'estudiant es familiaritza amb el concepte d'organització orientada a dades i com liderar, iniciar i gestionar aquesta transformació organitzacional i cultural. Al llarg de l'assignatura l'estudiant treballa amb diferents marcs de referència que permeten avaluar la situació actual de l'organització, la maduresa, les capacitats i dissenyar un full de ruta estratègic.
- E4. Anàlisi de Negoci: Aquesta especialitat es dirigeix a proporcionar al professional de perfil més empresarial casos pràctics dús de la intel·ligència de negoci tant en lestratègia dempresa com en la gestió operativa dels processos de negoci més importants: màrqueting i vendes, operacions i logística, recursos humans , etc.
- Customer analytics (6 crèdits): en aquesta assignatura, l'estudiant estudia l'ús d'eines d'intel·ligència de negoci (business intelligence) i analítica de negoci a una de les àrees més desenvolupades i de més impacte. S'analitzen els conceptes i les bones pràctiques de recerca de mercat, gestió de les vendes i relacions amb els clients, i anàlisi i predicció del comportament dels clients (customer analytics).
- Operations analytics (6 crèdits): es treballen els usos de la intel·ligència de negoci (business intelligence) i l'analítica de negoci a la cadena de subministrament (aprovisionament, producció, gestió de magatzems, transport i distribució al punt de venda) i les noves aplicacions vinculades a internet de les coses (IoT) i els sistemes d'informació geogràfica.
- People analytics (6 crèdits): l'analítica de recursos humans (HR analytics), també anomenada people analytics, és l'aplicació de tècniques sofisticades de mineria de dades i analítica de negoci (business analytics) a les dades de recursos humans. Mitjançant un cas pràctic, l'estudiant veurà com es poden aplicar aquestes tècniques per a una gestió estratègica eficaç dels recursos humans, de manera que els objectius de negoci es puguin complir de manera ràpida i eficient, amb l'obtenció d'un rendiment òptim sobre el capital humà.
Destinataris
Perfils objectius
D'acord amb l'experiència UOC al llarg dels anys, els estudiants del màster i els programes de business intelligence i big data analytics de la UOC procedeixen dels àmbits següents:
Així mateix, aquest programa està complint un paper de programa de continuïtat per a estudiants que han completat un grau i volen trobar feina ràpidament en un àmbit professional atractiu i de gran demanda.
A qui s'adreça:
El diploma d´especialització d´Estratègia de Dades i Business Analytics es recomana a estudiants de formació empresarial, enginyeries de tot tipus, matemàtiques, sociologia, ciències de la informació o candidats amb una experiència professional equivalent.
Cal tenir coneixements de programació (en particular R), estadística i principis de visualització. En cas de no tenir aquests coneixements, es poden adquirir mitjançant la diploma d'expert de Competències d'Anàlisi (Data Literacy) o cursant de manera independent algun dels cursos que la integren. Addicionalment, és aconsellable el coneixement de l'anglès escrit.
Sortides professionals:
Aquest programa habilita per a les sortides professionals següents:
D'acord amb l'experiència UOC al llarg dels anys, els estudiants del màster i els programes de business intelligence i big data analytics de la UOC procedeixen dels àmbits següents:
- Departaments de control de gestió a l'àrea economicofinancera, de màrqueting i vendes, i altres.
- Centres de competències d'intel·ligència de negoci o de departaments especialitzats en anàlisi de dades.
- Departaments dorganització, sistemes i tecnologies de la informació.
- Consultors i implantadors de programari estàndard d'intel·ligència de negoci, siguin de perfil de negoci o de perfil tecnològic.
Així mateix, aquest programa està complint un paper de programa de continuïtat per a estudiants que han completat un grau i volen trobar feina ràpidament en un àmbit professional atractiu i de gran demanda.
A qui s'adreça:
El diploma d´especialització d´Estratègia de Dades i Business Analytics es recomana a estudiants de formació empresarial, enginyeries de tot tipus, matemàtiques, sociologia, ciències de la informació o candidats amb una experiència professional equivalent.
Cal tenir coneixements de programació (en particular R), estadística i principis de visualització. En cas de no tenir aquests coneixements, es poden adquirir mitjançant la diploma d'expert de Competències d'Anàlisi (Data Literacy) o cursant de manera independent algun dels cursos que la integren. Addicionalment, és aconsellable el coneixement de l'anglès escrit.
Sortides professionals:
Aquest programa habilita per a les sortides professionals següents:
- Analistes de dades en departaments de control de gestió o altres departaments de l'empresa, especialment a l'àrea de màrqueting i vendes ia les àrees de producció i operacions.
- Responsables, caps de projecte o analistes de sistemes d'informació d'intel·ligència de negoci a departaments d'informàtica, o tècnics i analistes d'empreses que han adquirit o estan a punt d'adquirir aquesta classe de sistemes.
- Consultors i implantadors de sistemes d'intel·ligència de negoci i big data a empreses de serveis.
- Arquitectes de dades, que dissenyen i construeixen la plataforma de dades per a projectes d'intel·ligència de dades o big data.
- Emprenedors que volen crear negocis basats en la creació o implantació de sistemes especialitzats d'intel·ligència de negoci o d'algun dels seus components, així com productes o serveis basats en dades.
Requisits
Requisits acadèmics
- Per fer el curs cal tenir una titulació universitària prèvia. Si no disposeu d'una titulació universitària prèvia, podreu accedir al programa mitjançant el reconeixement d'experiència professional de la següent manera:
- 2 anys d'experiència laboral i/o professional als camps: Consultoria, TI o Investigació.
- És necessari disposar de coneixements de programació (bàsicament el llenguatge R), estadística i principis de visualització. En cas de no tenir coneixements, es poden adquirir mitjançant l'especialització de Competències d'Anàlisi (Data Literacy) o cursant de manera independent algun dels seus cursos.
- Addicionalment, és aconsellable el coneixement de l'anglès escrit.
Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573
Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h
Metodologia
Modalitat: Online.
Idiomes en els quals s'imparteix
Espanyol.
Durada
Inici: 10 de març 2025.
Objectius
L'objectiu del programa és formar aquells perfils tecnològics (dissenyadors, analistes, programadors, configuradors i responsables dels serveis tècnics) i de negoci en casos d'aplicació de l'analítica als principals departaments d'una organització, així com dotar d'eines per al desenvolupament duna estratègia de dades.
Objectius específics
Objectius específics
- Conèixer casos d'ús de la intel·ligència i l'analítica de negoci a l'àrea d'operacions i logística, màrqueting i vendes i recursos humans.
- Conèixer les tècniques que constitueixen el que es coneix com a operational analytics, customer analytics o people analytics.
- Desenvolupar la capacitat didentificar casos dús en totes les àrees duna organització.
- Conéixer què és una organització orientada a dades i què són els pilars d'una estratègia de dades.
- Identificar oportunitats analítiques.
- El programa està preparat per al desenvolupament de capacitats pràctiques d"ús de sistemes d"intel·ligència de negoci i business analytics, dins d"un marc conceptual propi basat en les bones pràctiques i el coneixement científic.
- El disseny d'aquesta titulació pròpia segueix les recomanacions i la metodologia de l'espai europeu d'ensenyament superior i, per tant, es basa en l'adquisició de competències per al treball professional a empreses privades i organitzacions públiques.
Titulació obtinguda
Els estudiants que finalitzin els estudis de formació permanent obtindran, en funció del programa cursat, el títol de màster de formació permanent, el diploma d'especialització o el diploma d'expert. Els estudiants que superin altres cursos de formació continuada rebran el certificat corresponent.
Diploma d´Especialització d´Estratègia de Dades i Business Analytics
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Campus i seus: Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
UOC, sede 22@
Rambla del Poblenou, 156
08018
Barcelona
UOC, sede Lleida
C/ Canyeret, 12, 2a planta
25007
Lleida
UOC, sede Madrid
Plaza de las Cortes, 4
28010
Madrid
UOC, sede Palma
C/ d'Ausiàs March, 11
07003
Palma
(Illes Balears)
UOC, sede Reus
Plaça del Baluard, 3
43201
Reus
(Tarragona)
UOC, sede Salt
C/ Sant Antoni, 1, 1a. planta
17190
Salt
(Girona)
+ vegeu més seus