Diploma d´Especialització de Dificultats i Trastorns de l´Aprenentatge

1100 Persones estan visitant aquest curs
Preu 3.330 €
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Diploma d´Especialització de Dificultats i Trastorns de l´Aprenentatge
Sol·licita informació
Postgrau
On-line
30 crèdits
Preu 3.330 €

Descripció

Fracciona fàcil!
El Diploma d'Especialització de Dificultats i trastorns de l'aprenentatge és una especialització del Màster Universitari de Dificultats de l'Aprenentatge i Tratorns del Llenguatge i se centra a oferir una formació especialitzada sobre les dificultats de l'aprenentatge més freqüents a l'edat escolar i la seva intervenció psicoeducativa.
Al mòdul bàsic, les assignatures analitzen els fonaments neurològics i cognitius de l'aprenentatge, mostren tots els recursos i estratègies de què disposa el sistema educatiu per atendre les dificultats de l'aprenentatge i s'analitzen els processos d'ensenyament i aprenentatge escolar per optimitzar els aprenentatges dels nens.
Les assignatures de l'especialitat es concentren a analitzar els factors que poden dificultar els aprenentatges de quatre àrees curriculars (matemàtiques, llengua, ciències naturals i ciències socials) i en la descripció, identificació i intervenció dels trastorns de l'aprenentatge més freqüents a l'escola ( dislèxia, diagrafies, disortografia i discalcúlia).
+ vegeu més

Temari

El Diploma d Especialització de Dificultats i trastorns de l aprenentatge consta d una càrrega lectiva de 30 crèdits ECTS repartits en 6 assignatures obligatòries.
Aquest programa es cursa en dos semestres (1 any):

Semestre 1:
Bases d'atenció a la diversitat (5 crèdits ECTS)
  • Conceptes generals: dificultats daprenentatge, educació especial, atenció a la diversitat.
  • Marc legal per atendre la diversitat.
  • Recursos per atendre la diversitat: centres ordinaris, especials; serveis externs.
  • Professorat: tipus i funcions, modalitats dintervenció i treball en equip per atendre la diversitat.
  • Alumnat amb dificultats daprenentatge.
  • La pràctica de latenció a la diversitat: organització i currículum, mesures ordinàries i específiques per a les necessitats específiques de suport educatiu.
Processos afectius, motivacionals i socials (5 crèdits ECTS)
  • La resposta educativa a la diversitat a lescola inclusiva i els processos de construcció de significat i datribució de sentit.
  • Factors motivacionals, afectius i relacionals implicats en laprenentatge escolar.
  • Factors relacionals que intervenen en laprenentatge escolar: la interacció professor-alumne i la influència educativa.
  • Factors relacionals que intervenen en laprenentatge escolar: laprenentatge cooperatiu com a estratègia datenció a la diversitat.
Fonaments neurocognitius de l'aprenentatge i del llenguatge (5 crèdits ECTS)
Bases cognitives de laprenentatge i la memòria.
Bases neuroanatòmiques de laprenentatge i la memòria.
Bases cognitives del llenguatge.
Bases neuroanatòmiques del llenguatge.
Semestre 2:
Dificultats daprenentatge dels continguts curriculars (5 crèdits ECTS)
  • Les dificultats en laprenentatge escolar dels continguts curriculars.
  • Les dificultats en lensenyament i laprenentatge dels continguts curriculars de matemàtiques, llengües, ciències naturals i ciències socials.
  • Identificació de tipus de dificultats daprenentatge en cada àrea curricular.
  • Intervenció educativa en la prevenció i la resolució de les dificultats d'aprenentatge de les matemàtiques, la llengua, els continguts científics i les ciències socials, com a continguts curriculars.
Trastorns d'aprenentatge de l'escriptura i de les matemàtiques (5 crèdits ECTS)
  • Les dificultats de laprenentatge de lescriptura i de les matemàtiques.
  • Factors que determinen els trastorns daprenentatge de lescriptura. Bases neurobiològiques de l'escriptura. Disgrafia i disortografia.
  • Factors que determinen els trastorns daprenentatge de les matemàtiques. Bases neurològiques de la discalcúlia.
  • Comorbilitats
  • Recursos i estratègies per a la intervenció educativa. Anàlisi de casos de trastorns daprenentatge de lescriptura i les matemàtiques.
Trastorns d'aprenentatge de la lectura (5 crèdits ECTS)
  • La lectura: Models del processament lector. Bases neurològiques de la lectura. Ladquisició de la lectura. Mètodes per a lensenyament de la lectura.
  • La dislèxia: Factors que determinen els trastorns daprenentatge de la lectura. Bases biològiques de la dislèxia. Classificació i subtipus de dislèxia. Comorbiditats.
  • Les dificultats de comprensió lectora. Criteris diagnòstics i sistemes de classificació. L'avaluació i la identificació dels problemes de la lectura.
  • Recursos i estratègies per a la intervenció educativa. Intervenció adreçada al nen amb dislèxia. Intervenció adreçada a l'aula. Intervenció adreçada a la família.
  • Anàlisi de casos de trastorns daprenentatge de la lectura.
+ vegeu més

Destinataris

El Diploma d'Especialització s'adreça fonamentalment a professionals de l'ensenyament i de la psicologia (mestres, professors, psicòlegs, pedagogs i psicopedagogs). Concretament, la formació que s'ofereix s'adreça a mestres que es volen especialitzar en dificultats de l'aprenentatge. Per aquest motiu, les àrees de treball es concentren en l'àmbit educatiu formal, com a mestres d'educació especial especialistes en pedagogia terapèutica a centres d'ensenyament primari ordinaris i centres específics d'educació especial, o en equips multiprofessionals, com les unitats de suport a la educació especial (UAEE), els centres de recursos educatius per a deficients auditius (CREDA), els centres de recursos educatius per a deficients visuals (CREDV), etc.
A més, s'adreça a altres professionals de l'àmbit educatiu (pedagogs, psicòlegs i psicopedagogs) que generalment fan el treball en equips psicopedagògics (equips d'atenció primària, EAP; CREDA) o departaments d'orientació. A aquests professionals el postgrau els proporciona uns coneixements molt adequats per poder guiar, orientar i assessorar els professionals que interactuen directament amb els alumnes amb dificultats daprenentatge.
Finalment, el màster també s'adreça a altres professionals relacionats amb la valoració de les dificultats d'aprenentatge i la intervenció per solucionar-les (educadors socials, treballadors socials, logopedes, terapeutes ocupacionals, etc.). Els professionals d"aquests perfils intervenen directament o indirectament en situacions amb infants que tenen dificultats, tant en l"àmbit del sistema educatiu formal com en el de l"entorn educatiu no formal, i fins i tot en àmbits més clínics.
+ vegeu més

Requisits

Requisits acadèmics:
  • Els programes de Formació de Postgrau: Màster en Formació Permanent (fins ara Màster Propi), Diploma d'Especialització (fins ara Diploma de Postgrau) i Diploma d'expert (fins ara Especialització) requereixen de titulació universitària prèvia per accedir (RD 822/2021) o experiència laboral o professional amb nivell competencial equivalent a la formació acadèmica universitària (LOSU).
Experiència laboral o professional requerida
Tenir 12 mesos a temps complet o 2 anys a temps parcial d'experiència laboral i/o professional als àmbits:
  • Educació
  • Educació social
  • Treball social
  • Teràpia ocupacional
  • Psicologia
  • Logopèdia
  • Pedagogia
  • Psicopedagogia
  • Tenir experiència amb atenció a la infància durant 12 mesos a temps complet o 2 anys a temps parcial
Coneixements previs:
  • No es requereixen coneixements previs
+ vegeu més

Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573

Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h

Metodologia

Modalitat: Online.

Idiomes en els quals s'imparteix

Espanyol, català.

Durada

Inici: 10 de març 2025.

Objectius

L'objectiu fonamental és oferir una formació especialitzada en la identificació de les dificultats de l'aprenentatge i en la seva intervenció educativa centrada en els elements següents:
  • Analitzar els aspectes fonamentals del desenvolupament, l'aprenentatge escolar i les prescripcions normatives i curriculars per ajustar l'atenció educativa als infants amb dificultats d'aprenentatge i trastorns del llenguatge
  • Oferir una formació per identificar i valorar les diferències individuals dels infants que tenen dificultats per aprendre
  • Proporcionar les estratègies, els procediments i els recursos més adients per a la intervenció psicoeducativa en els casos de dificultats d'aprenentatge
  • Proporcionar una formació per poder dissenyar, desenvolupar i avaluar propostes d'intervenció ajustades a les necessitats educatives dels infants amb dificultats d'aprenentatge
Algunes de les competències són
  • Capacitat per comprendre les bases neuroanatòmiques, fisiològiques i cognitives de l'aprenentatge i del llenguatge i la relació amb les dificultats d'aprenentatge i els trastorns del llenguatge
  • Capacitat per utilitzar els coneixements adquirits sobre els processos afectius, motivacionals i socials que incideixen en el procés d'aprenentatge escolar dels alumnes amb dificultats d'aprenentatge i trastorns del llenguatge, per a la identificació, l'anàlisi i la valoració i per a l'elaboració de criteris d'intervenció educativa que optimitzin aquests processos
+ vegeu més

Titulació obtinguda

Els estudiants que finalitzin els estudis de Formació permanent obtindran, en funció del programa cursat, el títol de Màster de Formació Permanent, el Diploma d'Especialització o el Diploma d'Expert. Els estudiants que superin altres cursos de formació continuada rebran el certificat corresponent.
Campus i seus: Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
UOC, sede 22@
Rambla del Poblenou, 156 08018 Barcelona
UOC, sede Lleida
C/ Canyeret, 12, 2a planta 25007 Lleida
UOC, sede Madrid
Plaza de las Cortes, 4 28010 Madrid
UOC, sede Palma
C/ d'Ausiàs March, 11 07003 Palma (Illes Balears)
UOC, sede Reus
Plaça del Baluard, 3 43201 Reus (Tarragona)
UOC, sede Salt
C/ Sant Antoni, 1, 1a. planta 17190 Salt (Girona)
+ vegeu més seus
X