Curs de Cambrera de Pisos
8 Persones han demanat informació
1062 Persones estan visitant aquest curs
Gratuït
Sol·licita informació
Curs de Cambrera de Pisos
Sol·licita informació
Informació del curs
Curs
Presencial | Semi-presencial
Barcelona
3 mesos
Gratuït
Descripció
En acabar aquest curs, l'alumne haurà adquirit una competència teoricopràctica en la posada a punt d'habitacions, el coneixement de les diverses fases dels processos als quals és sotmesa la roba i la solució de problemes que poden sorgir durant el rentat i planxa d'articles tèxtils. Amb això s'aconseguirà un servei d'alta qualitat, optimitzant la durabilitat dels mateixos.
Temari
Mòdul 1. El sector hoteler.
Tema 1. El turisme i l'hostaleria.
• El turisme
• Els productes turístics
• L'allotjament
• El transport com a component del producte turístic
Tema 2. L'hotel
• Introducció
• Classificació dels Hotels i principals característiques
• Unitats d'allotjament i modalitats d'estada
• Tarifes
• Estructura general d'un Hotel: activitats desenvolupades en ell i organigrama general.
Mòdul 2. El departament de pisos de l'allotjament.
Tema 3. La governanta.
• El departament a càrrec de la Governanta
• La Governanta
• Organització i supervisió del servei de llenceria
• Organització i supervisió del servei de bugaderia
• Control de claus i bloqueig d'habitacions
• Formularis
• Gestió i organització dels recursos i materials necessaris per al Departament.
Tema 4. La cambrera de pisos
• Introducció
• Presència de la cambrera de pisos i complements per a la realització del seu treball
• Horaris de treball de les cambreres de pisos
• Funcions
• Planificació i Organització del Treball
• Deontologia Professional.
Tema 5. Operacions bàsiques d'aprovisionament, control i inventari
• Documents d'organització en el departament de pisos
• Existència. Ubicació i Classificació
• Tipus d'Inventaris
• Organització del magatzem i de l'office
Mòdul 3. Neteja i posada a punt de pisos i zones comuns.
Tema 6. Neteja i posada a punt d'habitacions, zones nobles i àrees comunes en allotjaments.
• Neteja d'habitacions
• El llit
• El bany
• Neteja de sòls i finestres
• Utilització del Aspirador
• Pautes a seguir de forma obligatòria per part de la cambrera de pisos.
Tema 7. Aspectes bàsics de decoració en habitacions, zones nobles i àrees comunes en allotjaments
• Introducció
• Planificació de la idea decorativa
• Aspectes rellevants per a la decoració
• Estils decoratius
• Decoració per als espais interiors.
Mòdul 4. Rentat i planxat de roba en allotjaments.
Tema 8. Procediments administratius i comunicació interna.
• Circuits interns de comunicació en bugaderia i taller de planxa en allotjaments
• Relacions entre els dos departaments
• Documentació utilitzada en bugaderia i taller de planxa i costura.
Tema 9. Classificació de robes i procés de rentat i planxat
• Classificació de robes per al rentat i planxat en allotjaments.
• Tractaments especials: taques
• Interpretació de l'etiquetatge
• Aplicació de productes específics de rentat i eliminació de taques
• Tècniques de Planxat
• Selecció de tècniques de cosit: tipus i característiques de teixits
• Utilització d'útils de costura.
Tema 10. Qualitat, higiene, i seguretat en el treball
• Qualitat
• Higiene
• Prevenció de riscos laborals
• Tipus d'accidents que es poden produir
• Primers auxilis
Tema 1. El turisme i l'hostaleria.
• El turisme
• Els productes turístics
• L'allotjament
• El transport com a component del producte turístic
Tema 2. L'hotel
• Introducció
• Classificació dels Hotels i principals característiques
• Unitats d'allotjament i modalitats d'estada
• Tarifes
• Estructura general d'un Hotel: activitats desenvolupades en ell i organigrama general.
Mòdul 2. El departament de pisos de l'allotjament.
Tema 3. La governanta.
• El departament a càrrec de la Governanta
• La Governanta
• Organització i supervisió del servei de llenceria
• Organització i supervisió del servei de bugaderia
• Control de claus i bloqueig d'habitacions
• Formularis
• Gestió i organització dels recursos i materials necessaris per al Departament.
Tema 4. La cambrera de pisos
• Introducció
• Presència de la cambrera de pisos i complements per a la realització del seu treball
• Horaris de treball de les cambreres de pisos
• Funcions
• Planificació i Organització del Treball
• Deontologia Professional.
Tema 5. Operacions bàsiques d'aprovisionament, control i inventari
• Documents d'organització en el departament de pisos
• Existència. Ubicació i Classificació
• Tipus d'Inventaris
• Organització del magatzem i de l'office
Mòdul 3. Neteja i posada a punt de pisos i zones comuns.
Tema 6. Neteja i posada a punt d'habitacions, zones nobles i àrees comunes en allotjaments.
• Neteja d'habitacions
• El llit
• El bany
• Neteja de sòls i finestres
• Utilització del Aspirador
• Pautes a seguir de forma obligatòria per part de la cambrera de pisos.
Tema 7. Aspectes bàsics de decoració en habitacions, zones nobles i àrees comunes en allotjaments
• Introducció
• Planificació de la idea decorativa
• Aspectes rellevants per a la decoració
• Estils decoratius
• Decoració per als espais interiors.
Mòdul 4. Rentat i planxat de roba en allotjaments.
Tema 8. Procediments administratius i comunicació interna.
• Circuits interns de comunicació en bugaderia i taller de planxa en allotjaments
• Relacions entre els dos departaments
• Documentació utilitzada en bugaderia i taller de planxa i costura.
Tema 9. Classificació de robes i procés de rentat i planxat
• Classificació de robes per al rentat i planxat en allotjaments.
• Tractaments especials: taques
• Interpretació de l'etiquetatge
• Aplicació de productes específics de rentat i eliminació de taques
• Tècniques de Planxat
• Selecció de tècniques de cosit: tipus i característiques de teixits
• Utilització d'útils de costura.
Tema 10. Qualitat, higiene, i seguretat en el treball
• Qualitat
• Higiene
• Prevenció de riscos laborals
• Tipus d'accidents que es poden produir
• Primers auxilis
Competències per a les quals et prepara el curs
Orientació al client: fa referència al desig d'ajudar i satisfer les necessitats dels clients. Significa centrar-se en descobrir les seves necessitats.
Treball en equip i cooperació: intenció i capacitat de col·laboració amb un altre / s membre / s d'un equip.
És una competència que ha de posseir l'ocupació de Cambrera de Pisos, ja que, generalment, la seva tasca es realitza amb altres companys de la seva mateixa categoria professional i ha d'interactuar amb aquests perquè el servei prestat sigui òptim.
Preocupació per l'ordre i la qualitat: aquesta competència es reflecteix, en el cas de la cambrera / o de Pisos, en la preocupació constant per que l'estat de les habitacions sigui l'adequat, complint en tot moment amb els criteris i estàndards de qualitat marcats per l'establiment hoteler.
Destinataris
Aquesta formació va adreçada a totes aquelles persones que vulguin professionalitzar-se, en l'activitat de cambrera de pisos.
Requisits
Per a la realització d'aquest curs no és necessari el comptar amb preparació prèvia en matèria de cambrera de pisos, atès que l'organització del temari ha estat elaborada per professionals, considerant que l'alumne no disposa de coneixement previ en la mateixa
Necessites informació sobre cursos? Truca'ns al 900 293 573
Trucada gratuïta de dilluns a divendres de 9h a 20h
Metodologia
Gràcies a la metodologia del Curs de Cambrer de Pisos, comptaràs amb el suport d'un equip de professionals docents, així com un tutor personal que dirigirà el teu aprenentatge i resoldrà els teus dubtes.
A més, quan comencis el teu Curs, tindràs la possibilitat de parlar amb una orientadora pedagògica per a realitzar una tutoria personalitzada. Aquesta t'orientarà sobre com estudiar i com organitzar el teu temps d'estudi.
Idiomes en els quals s'imparteix
Castellà.
Objectius
• Identificació dels diferents allotjaments turístics, organització i noves tendències sobre productes.
• Optimització i gestió de recursos, organització treball realitzat en habitacions i àrees públiques.
• Gestió de qualitat i de medi ambient.
• Gestió, posada a punt i neteja de les habitacions, així com de les àrees comunes, tenint cura del bon estat de les instal·lacions i mobiliari; conèixer les superfícies i els productes, molts d'ells químics, que s'utilitzen en la neteja diària; a més dels protocols necessaris.
• Optimització i gestió de recursos, organització treball realitzat en habitacions i àrees públiques.
• Gestió de qualitat i de medi ambient.
• Gestió, posada a punt i neteja de les habitacions, així com de les àrees comunes, tenint cura del bon estat de les instal·lacions i mobiliari; conèixer les superfícies i els productes, molts d'ells químics, que s'utilitzen en la neteja diària; a més dels protocols necessaris.
Titulació obtinguda
Certificat propi del centre.
Pràctiques
Disposaràs de fins a 300 hores garantides en hotels de la ciutat.
Perspectives laborals
A l'àrea d'hostaleria i turisme: Servei de pisos i neteja en hotels paradors i hostatgeries. Cambrera d'habitacions en centres termals i balnearis i cambrera de pisos d'hostals, pensions, albergs, residències
En l'àrea d'educació: servei de pisos i neteja en col·legis majors, residències d'estudiants, internats, col·legis, guarderies, acadèmies.
A l'àrea de sanitat: servei de pisos i neteja en residències, centres geriàtrics i clíniques privades.
En altres àrees: residències per a col·lectius específics: discapacitats, centres d'acollida, reformatoris, orfenats. En immobles: cases de luxe, grans urbanitzacions i residencials.
Borsa de treball
Disposem d'una borsa d'ocupació gratuïta per a tots els alumnes i ex-alumnes.
Tipus d'avaluació
Realitzaràs una avaluació contínua, amb exàmens cada setmana, i un treball final.
Lloc on s'imparteix el curs
Barcelona: calle Balmes 7 2º.
Sabadell: La Rambla 139 1º.
Horari
Dilluns a dijous de 10 a 19 hores.
Divendres de 10 a 15 hores.
Curs de Cambrera de Pisos
I. C: Formación
Campus i seus: I. C: Formación
Barcelona Formacion
Gran Via de Les Corts Catalanes, 636
08007
Barcelona