Trobeu el vostre curs ideal
9%
Què vols estudiar?
Orientació Laboral

Carta de presentació

Què és una carta de presentació

La carta de presentació és el contacte inicial del candidat amb l'empresa, en ella donaràs una primera imatge molt important. L'objectiu és que la persona que la llegeixi pensi que pots ser el candidat perfecte per ocupar el lloc de treball que estan ofertant.

A la carta has de presentar-te breument, destacant els teus punts forts i les raons per les quals l'empresa ha de parar atenció al teu Curriculum Vitae (CV) i incloure't en el procés de selecció.

La teva presentació ha d'ajustar-se a la naturalesa del treball al que optes, i ha de reflectir el teu interès en l'organització. I per descomptat, ha de correspondre's amb el contingut del teu CV.

Tipus de cartes de presentació

Existeixen tres tipus de cartes de presentació:
  • De resposta a un anunci. Aquesta carta fa referència a una oferta d'ocupació publicada per una empresa ja sigui en premsa o en Internet. Indica el lloc de treball al qual desitges optar o esmenta l'anunci publicat. Es tracta d'una carta personalitzada, per això és important que destaquis  els motius pels quals desitges ocupar aquest lloc i les competències que disposes per a això. En general s'ha de adjuntar el CV.
  • D'autocandidatura. S'envia una carta de presentació juntament amb el CV a empreses que no han publicat cap oferta, però en les quals t'agradaria treballar. És una bona estratègia per donar-te a conèixer i que els reclutadors et tinguin en compte a l'hora de seleccionar un candidat per ocupar un possible lloc de treball. 
  • De recordatori i actualització de dades. Si has enviat la teva candidatura a una empresa i no has obtingut cap resposta, pots enviar una nova carta per recordar la teva candidatura, sempre que ho consideris oportú. Pots aprofitar per informar de l'actualització d'alguns de les dades del teu CV, com per exemple, haver cursat una formació específica relacionada amb el lloc de treball que vols aconseguir.

Exemples de cartes de presentació

A continuació, pots trobar tres exemples dels tipus de cartes esmentats en l'apartat anterior.

Carta de presentació en resposta a un anunci

Carta de presentació d'autocandidatura

Carta de presentació de recordatori i actualització de dades

Claus per fer una bona carta de presentació

A l'hora de redactar una carta de presentació és important que compleixi amb les següents característiques:
  • Brevetat i claredat. La carta de presentació acompanya al teu currículum i serveix per cridar l'atenció de l'empresa. Aquesta ha de ser breu (màxim una pàgina) i hi has d'exposar la informació de forma clara.
  • Ús correcte del llenguatge. Fes servir un llenguatge formal i sense faltes d'ortografia. Revisa el contingut abans d'enviar-la.
  • Bona estructura i presentació. La teva carta ha de tenir una presentació i justificació de l'enviament de la candidatura, la informació sobre el teu perfil, per què creus que ets un bon candidat i deixar veure el teu interès per treballar amb ells i fer una entrevista personal.
  • Desperta l'interès. En poques frases has de ser capaç de despertar l'interès cap a tu. Parla de les teves qualitats, la teva experiència, les teves motivacions i tot allò que creguis que et diferencia dels demés.
  • No oblidis adjuntar-hi el currículum i posar les teves dades de contacte. Així podran saber més de tu i contactar-te per a una futura entrevista de feina.

Segueix navegant per la nostra secció de com buscar feina per conèixer tots els aspectes bàsics d'aquest procés. I si el que necessites és millorar les teves competències, troba els cursos que t'ajudaran a fer-ho.